NEU: Serpent Cobra SRX8 1/8 Scale Buggy

Endlich ist es soweit. Die „Schlange“ ist aus dem Sack könnte man nun sagen. Von Serpent gibt es nun die neusten Informationen und Bilder zur Cobra SRX8  1/8 Scale Buggy. Mehr könnt ihr hier lesen:

Atemberaubende Standardausrüstung, Coole Innovationen einfache Wartung, guter Service und Support das bringt der neuen SRX8 mit.

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Atemberaubende Standardausrüstung
  • hartbeschichtetes Chassis aus 7075 T6 Aluminium
  • Chassis ist lasergraviert
  • Steeringblocks aus Alu 7075 T6, schwarz beschichtet, lasergraviert
  • C-Hubs 15 DGR, Alu 7075 T6, schwarz beschichtet, lasergraviert
  • Heckachsschenkel, Alu 7075 T6, schwarz beschichtet, lasergraviert
  • stabile 5mm Kohlefaserdämpferbrücken vorne und hinten
  • Big-Bore Stoßdämpfer mit neuen supersmooth X-Ringen ;
    hartbeschichtete und gravierte Dämpferkappen, 3,5-mm-Kolbenstangen und Gummimanschetten
  • Kegeldifferentials vorn / mitte / hinten
  • 4-Backen-Rennkupplung
  • neue Querlenker
  • neue Bremse
  • neuer Spoiler
  • kugelgelagerte Stabilisatoren
  • neue „Radiobox“ inclusive voll integrierten Transponderhalter
  • gedichtete Kugellager

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Coole Innovationen

Die neuen Getriebe-Unterschiede haben eine größere Fälle für mehr Öl aus dem Inneren zu ermöglichen, und haben einen eingebauten Drucksystem zu kompensieren. Beide werden eine konsistentere diff über die längeren Läufe erstellen.
Getriebe-Mesh-Plattensystem, das für einfache und sichere Engine ermöglicht (De-) Montage ohne sich Gedanken über gearmesh
Querlenkern, die Einsätze sowohl im oberen wie im unteren Teil der Querlenkern erlauben Montage, die viele mögliche Optionen ermöglicht mit mehr oder weniger Flex arbeiten, keine Einsätze mit, Formeinsätze, Carboneinlagen oder gemischte Einsätze.
Gewinkelt Lenksystem für optimalen Ackermann und reduzierter „Bumpsteer“.

Voll einstellbar ist das Fahrwerk, z.B. Nachlauf, Sturz, Vorspur, Roll-Center, Bodenfreiheit, Radstand, Ausfederwegbegrenzer, Anti-Squad, Ackermann-Lenkung!
Eine neue Fahrwerksgeometrie vorne und hinten mit neuem Chassis-Layout sorgt für agileres Handling, mehr Lenkung, mehr Grip am Hinterrad und eine verbesserte Balance.
Das neue Lenksystem für optimalen Ackermann und feinfühligerer Lenkung hält das Fahrzeug eine guten Kontrolle. Das effektives Luftfilter-System mit neuen abgewinkelten Gummimanschette gehört ebenfalls zu den News.

Neue Karosserie und Spoiler für eine gute Aerodynamik und Flugverhalten.

Die Serpent Cobra SRX8 bietet einen schnellen Ausbau des vorderen und hinteren Differenzials mit nur 4 Schrauben. Überhaupt wurde auf die Wartungsfreundlichkeit ein Augenmerk gelegt, wie:

  • guten Zugang zum Mitteldiff und der Bremse
  • einfache De-/Montage des Motors jetzt möglich
  • einfache De-/Montage der Empfänger/Radiobox, des Tanks, Der Vorder- / Hinterachse und des Mitteldifferenzials
Englische Version:
  • Stunning standard equipment
  • Cool Innovations
  • Performance packed
  • Made to last
  • Eas of maintenance
  • Great service and support

Stunning standard equipment

  • Hardcoated coated chassis 7075 T6, laser engraved
  • Steeringblocks alu 7075 T6, black coated, laser engraved
  • C-hubs 15 dgr, alu 7075 T6, black coated, laser engraved
  • Rear uprights, alu 7075 T6, black coated, laser engraved
  • 5mm carbon fibre shocktowers front and rear
  • Big-bore shocks with machined pistons and spacers, new supersmooth x-rings
  • Hardcoated engraved shockcaps, 3.5mm rods and rubber sleeves.
  • Front, central and rear geardifferentials
  • 4-shoe racing clutch
  • Durable wishbones ready for use with inserts ( moulded standard, carbon optional )
  • Steel gear meshplate system
  • Steel diskbrake system with special pre-mounted brake-pads
  • Coated steel integrated chassis skidplate in the rear
  • Lightweight and strong hardcoated aluminum camber and tracksrods
  • Straight rear wing and new Avenger style body
  • Springsteel drive-train system with CVD and rubber protections boots
  • Ballraced anti-roll bars front and rear with pivot system
  • Supernice radiobox layout and fully integrated transponder -holder
  • Decals for the radiobox caps
  • Top-quality sealed bearing with seals

Cool Innovations

  • The new Gear-differentials have a larger cases to allow for more oil inside, and have a build in pressure compensating system. Both will create a more consistent diff over the longer runs.
  • Gear-mesh plate system, which allows for easy and secure engine (dis)assembly without worrying about gearmesh
  • Wishbones which allow mounting inserts both in the top as in the bottom of the wishbones, which allows for many possible options to work with more or less flex, using no inserts, moulded inserts, carbon inserts, or mixed inserts.
  • Angled steering system for optimal Ackermann and reduced bumpsteer.

Performance packed

  • Fully adjustable for caster, camber, toe-in, toe-out, roll-center, rideheight, wheelbase, downstops, anti squat, kingpin angle, ackermann, the works !
  • New geometry front and rear combined with new chassis shape and longer chassis braces for more agile handling, more steering, more rear grip and improved balance.
  • Angled steering system for optimal Ackermann, responsive steering  and reduced bumpsteer.
  • Hardcoated shocks with new internals as per above specs.
  • Race clutch with 4- carbon shoe system
  • Effective airfilter system with new angled rubber connector and strong wireholder
  • New areo pack with wider Avenger body and new straight wing for medium downforce. Optional high downforce adjustable polycarbonate rear wing and a high downforce body to be released soon too.

Made to last

  • Harcoated chassis with rear chassis skidplate
  • Springsteel transmission parts and wheelaxles
  • Aluminium steeringblocks, C-hubs,
  • Dust boots for shocks and all transmission parts
  • Special mix composites for super durable moulded parts
  • Rear bodymount with rubber damped system
  • Top quality greased, sealed bearings throughout
  • Durable steering and servo-saver system, and aluminium Ackermann plate with prepressed bearings.

Eas of maintenance

  • Super easy front and rear differential access with 4 screws only
  • Super easy access to the central differential and brakes
  • Super easy lever system for the throttle and brake
  • Super easy removal and re-assembly of engine, radiobox, tank, complete radiobox, complete front and rear, complete center assembly
  • Supernice new fueltank with screw-on type fueltube holders, insert-system to reduce tankvolume , improved filter/clunk , improved fuelcap and spring.

Artikelnummer: 600017 Cobra SRX8 1/8 Buggy

Quelle: Serpent

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