Schelle Racing – Xray XB2 Nova Slipperumbau

Schelle Racing hat eine neue Nova Slipper-Kupplung für Ihren XRAY XB2 Buggy im Programm! Alle benötigten Teile sind in diesem Kit enthalten. Im Kit sind die Nova XB2 Aluminium-Welle, XB2 Distanzrohr und 5x13mm Wellenlager. Conversion Welle mit Distanzrohr und Lager sind auch separat erhältlich.

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Das Kit

Der Nova Slipper-Kupplung ist die ultimative 3-Lamellenkupplung, die ein besseres Fahrgefühl hat, dauert länger und hat eine geringere Rotationsträgheit. Das Gewicht beträgt 12,0 Gramm für die gesamte Nova Slipper-Kupplung Montage mit dem mitgelieferten 81 Zahn Stirnrad verwendet wird.

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Schelle Chefingenieur Kurt Wenger schuf ein 3-Platten-Design. Dies ist kleiner und wiegt weniger. Die Nova Slipper-Kupplung hat 20% mehr Drehmoment und ist speziell für griffige Strecken, wie Rasen.

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Nova XB2 Conversion Features:

  • Kleine Bauweise
  • Special blend Nova Stirnräder.
  • etwa 20% mehr Drehmoment als eine Standard-Slipper-Kupplung
  • bessere Haltbarkeit
  • 3 identische Slipperplatten für eine einfache Montage und Wartung. Nova Centric Platten jetzt enthalten
  • 81 und 69 Zahnräder enthalten
  • SCH1337 XRAY XB2 Nova Aluminium Topshaft ist im Preis inbegriffen
  • Passend für das 3 und 4-Gang-Getriebe
Englische Version

XRAY XB2 Nova Conversion and XRAY Nova Topshaft

Get the Nova Slipper Clutch for your XRAY XB2 Buggy! All parts needed are included in this conversion. Conversion includes the required Nova XB2 Aluminum Topshaft, XB2 spacer tube, and 5x13mm topshaft bearing.  Conversion Topshaft with spacer tube and bearing also sold separately.

 

The Nova Slipper Clutch is the ultimate 3-plate clutch that has better driving feel, lasts longer, and has a lower rotating inertia. Weight is 12.0 grams for the entire Nova Slipper Clutch assembly using the included 81 tooth spur gear.

Schelle Chief Engineer Kurt Wenger created a 3-plate design which solves all of the problems racers are having with kit slipper clutches that degrade and lock-up. In addition, it is smaller and weighs less making it the ideal slipper clutch for stock racers. The Nova Slipper Clutch has 20% more torque capacity in a compact package that helps you put more power to the ground and lasts longer between rebuilds. The other benefit of the Nova over other brands is that Nova sets include 2 slipper pads of each material we offer and a tuning guide to help racers learn how to tune the clutch for different conditions from slick to astro-turf.

Nova XB2 Conversion Features:

  • Small 3-plate compact design ideal for racing.
  • Special blend Nova Spur Gears.
  • Approximately 20% more torque capacity than a standard slipper clutch.
  • Smooth power delivery.
  • Lasts longer, change your slipper pads less frequently.
  • 3 identical drive plates for easy assembly and maintenance. Nova Centric plates now included.
  • 4 slipper pads included with Tuning Guide.
  • XB2 Conversion includes 81 and 69 tooth spur gears for stock or mod racing.
  • SCH1337 XRAY XB2 Nova Aluminum Topshaft is included. Fits 3 and 4 gear transmission for Dirt and Laydown XB2 kits.

Product links:

http://www.schelleracing.com/Schelle-XRAY-XB2-Nova-Conversion-SCH1305

http://www.schelleracing.com/Schelle-XRAY-XB2-Nova-Conversion-Topshaft-SCH1337

SKU Description UPC-A Price Available
SCH1305 Nova XRAY XB2 Buggy Conversion 730699131616 $47.00 now
SCH1337 XRAY XB2 Nova ConversionTopshaft w/ bearing 730699131647 $19.00 now

Quelle: Schelle Racing

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