Mugen MTX-6R 1/10 Nitro Touring Car Kit

R – Dies steht für eine Weiterentwicklung bei Mugen Seiki. Diesmal betrifft es den MTX-6. Mugen Seiki konzentrierte sich auf die Aufhängung bei dem MTX-6R mit dem neuen Chassis, auf dem ihr zwei Gewichte montieren könnt, um die Stabilität zu verbessern. Das Chassis hat auch eine verbesserte Steifigkeit, die den MTX-6R präziser macht und die Traktion erhöht. Der neue MTX-6R hat eine neue Strebe, um das Heck stabiler zu machen. Durch die neuen Querlenker, die aus einem neuen Material hergestellt sind, wird Lenkung und Haltbarkeit verbessert. Insgesamt ist das neue Mugen Seiki MTX-6R das ultimative 1/10 Nitro Tourenwagen-Fahrzeug, so Mugen.mugen_mtx_6r_tourenwagen_rmv_2 mugen_mtx_6r_tourenwagen_rmv_1

Features:
  • T2409 Chassis: Der MTX-6R verfügt über ein neues Chassis, mit dem Sie zwei mittlere Gewichte (optionale Gewichte) leicht montieren können, um die Stabilität bei griffigen Strecken zu verbessern. Das Chassis hat auch eine verbesserte Steifigkeit, die das Fahrzeug präziser, einfacher fahren lässt und die Traktion verbessert.

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  • T2151: Hintere obere Querlenkeraufhängung – macht das Heck stabiler und verbessert die Kurvenfahrt
  • mugen_mtx_6r_tourenwagen_rmv_10T2149L & R: hinteres obere Getriebegehäuse:
    An dem neuen oberen hinteren Getriebegehäuse ist die neue Kohlefaserplatte für den oberen Querlenker befestigt, was die „Stabilität“ auf schnelle Strecken verbessert.
  • T2118-B: Vorderer Querlenker unten:
    Die neuen vorderen unteren Querlenker werden mit einem neuen härteren Material hergestellt, um Lenkung agiler zu machen und Stabilität in den Kurven zu verbessern. Das neue Material verbessert auch die Haltbarkeit und Traktion.
  • T2119-B: Hinterer unterer Querlenker: Die neuen hinteren unteren Arme sind mit einem härteren Material zu Traktion und Stabilität gemacht.
  • T2511: Neue vordere Dämpferbrücke:
    Der neue vordere Schockturm ist stärker und verringert Flex, um Stabilität während der Kurvenfahrt zu verbessern.
  • T2402-B: Frontrammer:
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Technische Daten:
  • Länge: 380 mm
  • Breite: max. 200mm einstellbar
  • Radstand: 257.5mm ~ 260.5mm einstellbar
  • Spurbreite (F / R): 173mm / 169mm
  • Nachlauf: 6.4°~13.8° – einstellbar
  • Getriebeübersetzung: 1. 7.24: 1/2. 4,69: 1
Englische Version

Mugen Seiki concentrated on the making the suspension on the MTX-6R even better with a new chassis that allows you to easily mount two center weights to improve stability. The chassis also has improved rigidity that makes the MTX-6R more precise and increases rear traction. The new MTX-6R is also outfitted with new thickened bulkhead brace to help with rear-end stability. The new upper rear bulkhead allows you to use a longer upper arm to improve stability. The new front and rear lower arms are made with a new material to improve steering response and durability. The new front shock tower is stronger and improves stability while corning. The new front bumper allows you to adjust the weight balance of the vehicle. Overall the New Mugen Seiki MTX-6R is the ultimate 1/10th Nitro Tour Car.

MTX-6R Features:
  • T2409 Chassis:
    The MTX-6R features a new chassis that allows you to easily mount two center weights (optional weights) to improve stability on high traction tracks. The chassis also has improved rigidity, which makes the vehicle more precise, predictable and increases rear traction.
  • T2150 New Thickened Bulkhead Brace:
    The new bulkhead brace help improve the rear stability of the vehicle.
  • T2151 Rear Lower Arm Mount B:
    The new lower rear arm mount holds the position of the rear tire properly and improves corning.
  • T2149L&R Rear Upper Bulkhead:
    The new upper rear bulkhead mounts the upper arm to a new position and allows you to use a long upper arm to improve stability on high-speed tracks.
  • T2118-B Front Lower Arm:
    The new front lower arms are made with a new harder material to improve steering response and stability during corning. The new material also improves durability and traction.
  • T2119-B Rear Lower Arm:
    The new rear lower arms are made with a harder material to traction and stability.
  • T2511 New Front Shock Tower:
    The new front shock tower is stronger and will reduce flex to improve stability during cornering.
  • T2402-B Front Bumper:
    The front bumper has new mounting holes for the optional front bumper that allow you to adjust the weight balance of the vehicle.
Technical Data:
  • Length: 380mm
  • Width: Max. 200mm adjustable
  • Wheel Base: 257.5mm~260.5mm adjustable
  • Tread (F/R): 173mm/169mm
  • F. Caster Angle: 6.4°~13.8° adjustable
  • Gear Ratio: 1st. 7.24:1 / 2nd. 4.69:1

Quelle: Mugen Seiki Europe

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