Chassisfokus Serpent F100 SF3 – Tim Benson

Top Qualifier beim R6 in Ettlingen in der Klasse Formel wurde Tim Benson mit einen älteren Prototyp von Serpents aktuellem F110 SF3. REDRC hat sein Fahrzeug näher betrachtet und wir zeigen euch sein Fahrzeug.

Mehr über die Ergebnisse, den Onlinestream und den Vorlaufstand könnt ihr hier finden: –Zum ETS R6 in Ettlingen– .

Fahrzeug – Serpent F110 SF3
Motor – Scorpion (handout)
Fahrregler – Scorpion (handout)
Akku– Gensace 4600mAh
Reifen– Ride (handout)
Fernsteuerung/Servo – Sanwa/Futaba
Karosserie – Montech

Englische Version

Remarks – Top Qualifier here in Ettlingen, Tim Benson is running an older prototype of Serpent’s current Formula car, the F110 SF3. Not having changed much to his car since the previous round at the Hudy Arena, he has gone to a softer setting on the side damper to make the car more stable. On a track that requires a smooth approach to not overheat the tires, Tim has chosen for the Montech front wing, as opposed to the Serpent version used by his team mate and championship leader David Ehrbar, as it gives the car more steering so he can carry more speed in the corners.

Quelle: REDRC – http://ets.redrc.net/2017/07/chassis-focus-tim-benson/

CHASSISFOKUS Fenix Mistral – Kai-Oliver Guttschau

CHASSISFOKUS Team Associated RC10F6 – Mirko Morgenstern

Technikfokus – Jan Ratheisky

Chassisfokus Mugen MTC1 – Robert Pietsch

CHASSISFOKUS Yokomo BD8SV – Martin Hofer

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