PR-Racing SB401-R

PR-Racing hat sich intensiv mit der Entwicklung der nächsten Generation der SB401-Plattform beschäftigt und den SB401-R schneller und wartungsfreundlicher gemacht.



Einige entscheidende Komponenten wurden komplett überarbeitet, um ein besseres Handling und die fahrbarkeit zu verbessern. Der Hauptfokus lag auf dem neuen, schmalen 2mm 7075-T6 Chassis und den Kunststoff-Seitenteilen, die mit einem verstärktem Carbon stabiler wurden.



Es ist nicht nur ein Chassis-Update, PR Racing hat viele neue Teile entwickelt, die verbaut wurden. Einige Optionsteile sind in Planung.

Die Vorversion wurde am vergangenen WE gefahren von Tommy Hall. Er war TQ und gewann in Bury.



Darüber hinaus wurden bereits einige andere hervorragende Ergebnisse erzielt:

• 3. Platz – BRCA unter 16 – Jamie Hall
• TQ und Sieg – Southport OOple Round – Kev Lee
• Über 40’s Worlds Finale – Finnland – Alec Springer

Chassis
• 2 mm 7075-T6 Chassis mit Seitenteilen
• Aluminium / Carbon Floating – Servohalterung
• Verbesserte Gewichtsverteilung

• Neue Ritzel und Zahnräder
• Neue belüftete Slipper-Einheit
• einstebarer Slipper / Center Diffhalter für einfachen Austausch
• flache Dämpferbrücken
• Querlenkerhalter mit Einsätzen
• überarbeiteter Ackermann
• Neue Stoßdämpferkappen und -dichtungen
• 11 Grad CNC-C-Hubs
• Radträger hinten aus CNC-Legierung
• Gullwing Querlenker hinten
• Harte vordere Querlenker
• Neue kürzere graue Kugelpfannen

UVP £ 419,99



* Vorbestellbar bei allen Inside Line Racing Händlern
* Voraussichtlich Mitte November

Englische Version

PR racing have been hard at work developing the next generation of the successful SB401 platform and have made the SB401-R faster, quieter and easier to maintain and tune.

Some key components have been totally redesigned to produce a better handling and more forgiving car to drive. The main focus has been on the all new narrow 2mm 7075-T6 chassis and plastic side-pods which utilizes a carbon fibre re-enforced spine to control torsional and longitudinal flex. The additional flex has proved to increase grip, and make the car feel more balanced and easier to drive leading to faster, more consistent laps.

It hasn’t ended with just the chassis update, PR Racing have developed lots of new parts to be released on this car, as well as including some nice option parts too!

The preproduction buggy has already shown its pace in the hands of Tommy Hall taking TQ and win in the Under 13 BRCA National at Bury last weekend.

In addition some other excellent results have already been achieved:

• 3rd Place – BRCA Under 16 – Jamie Hall
• TQ and win – Southport oOple Round – Kev Lee
• Over 40’s Worlds A final – Finland – Alec Springer

Chassis
• 2mm 7075-T6 Narrow chassis with side-pods
• Plastic/carbon chassis spine with CNC alloy
• Alloy/Carbon floating servo mount
• Improved weight distribution
• Type R Body

Transmission
• New stronger/quieter pinions and ring gears
• New vented slipper assembly
• Top loading slipper/centre diff mount for easy access
• Longer diff cups to allow for more droop

Suspension and Steering
• Type R shocks
• Lower towers for ultra-low CofG
• Suspension hangers with inserts
• Improved steering feel with revised Ackerman
• New shock seal caps and seals
• 11 Degree CNC caster blocks
• CNC alloy rear hubs
• Gullwing rear wishbones
• Hard front wishbones
• New shorter grey ball-cups
• New high tensile steel turnbuckles

RRP £419.99
*Available for preorder from all Inside Line Racing dealer
*Expected Mid November

Quelle: www.pr-rc.com und  Inside Line Racing

Weitere Links

PR Racing – SC201 RTR Short Course

Yokomo YZ-4 SF 4WD Offroad Buggy

Chassisfokus XRAY XB4’17 – Mirko Morgenstern

Schumacher Cat L1 – 1/10 4WD Buggy

HB Racing D418 1/10 4WD Off-Road Buggy

#mikanews