Schelle – B6.1 / T6.1 Nova Slipper Clutch Sets

Holen Sie sich die ultimative 3-Scheiben-Rutschkupplung, die ein besseres Fahrgefühl bietet, länger hält und eine geringere Masse hat. Das Gewicht ist über 6 Gramm geringer. Schelle-Chefingenieur Kurt Wenger hat ein 3-Platten-Design entwickelt, dass alle Probleme löst, die Rennfahrer mit 2-Platten-Rutschkupplungen haben. Darüber hinaus ist diese kleiner und wiegt weniger, was die Schelle-Rutschkupplung zur idealen Rutschkupplung für Stock Racer macht. 


Nova Features:

1. Kleines kompaktes 3-Platten-Design, 6 Gramm geringeres Gewicht
2. Spezielle Nova-Zahnräder, stark, rund und leise.
3. Etwa 20% mehr Drehmoment als bei einer Standard-Rutschkupplung.
4. Gute Leistungsabgabe ohne Wheel-Spin. Sie werden nicht glauben, wie viel mehr Traktion Ihr Auto hat!
5. Hält länger
6. Hart eloxierte Aluminium-Antriebsplatten passen direkt auf das Kit-Getriebe und die Antriebswelle.
7. 4 Slipper-Pads im Lieferumfang
8. B6.1 Buggy Set enthält 72 und 78 Zähne Zahnräder
9. Direkte Anpassung an die B6.1-Serie von Buggies und Trucks. Suchen Sie nach dem T6.1-Set, wenn Sie anstelle der 72 und 78 / 2 x 81 (Zähne) Zahnräder haben möchten.

Englische Version

Get the ultimate 3-plate compact slipper clutch that has better driving feel, lasts longer, and has a lower mass. Weight is reduced over 6 grams and also fits into a more compact package than the kit slipper clutch Schelle Chief Engineer Kurt Wenger created a 3-plate design which solves all of the problems racers are having with kit 2-plate slipper clutches that degrade and lock-up. In addition, it is smaller and weighs less making it the ideal slipper clutch for stock racers. The Nova Slipper Clutch has 20% more torque capacity in a compact package that helps you put more power to the ground and lasts longer between rebuilds. The other benefit of the Nova is that Nova sets include 2 slipper pads of each type (white and red) and a tuning guide to help racers learn how to tune the clutch for different conditions from slick dirt to astro-turf.
Nova Features:
1. Small 3-plate compact design ideal for racing. Shave over 6 grams of weight for fastest possible „spool up“.
2. Special blend Nova Spur Gears, strong, true round, and quiet running.
3. Approximately 20% more torque capacity than a standard slipper clutch.
4. Smooth power delivery without wheel-spin. You won’t believe how much more traction your car has! The Nova plants the rear end.
5. Lasts longer, change your slipper pads less frequently.
6. Hard anodized aluminum drive plates direct fit to the kit gearbox and input shaft.
7. 4 slipper pads included with Pad Tuning Guide.
8. B6.1 buggy Set includes 72 and 78 tooth spur gears for either spec of modified racing.
9. Direct fit to the B6.1 series of buggies and trucks. Look for the T6.1 set if you’d like 2 x 81 tooth spur gears included instead of the 72 and 78.

Product links:

http://www.schelleracing.com/Schelle-Associated-B6.1-B6.1D-Nova-Slipper-Clutch-SCH1309

http://www.schelleracing.com/Schelle-Associated-T6.1-SC6.1-Nova-Slipper-Clutch-SCH1335

http://www.schelleracing.com/Schelle-Associated-B6.1-T6.1-SC6.1-Nova-Slipper-Drive-Plate-Set-SCH1338

SKU Description UPC-A Price Available
SCH1309 B6.1 Nova Slipper Set (72T & 78T) 730699133153 $36.00 now
SCH1335 T6.1 and SC6.1 Nova Slipper Set (2 x 81T) 730699133498 $36.00 now
SCH1338 B6.1 Nova Slipper Drive

Plate Set

730699133177 $20.00 now

Please direct all inquiries to info@schelleracing.com

Weitere Links

Team Associated RC10B6.1 – Der Zusammenbau Teil 2

PSM – Dämpferbrücke vorn für B6.1

SCHELLE RACING – B6.1 Alu-Radträger

Schelle Racing – Kugeldiff für den B6.1

Schelle-Racing – Titanschraubensatz für den T6.1

#mikanews