ARC R12.1 – Der neue Tourenwagen

Aufbauend auf de R12-Plattform ist ARC stolz, den R12.1 vorstellen zu können. Das neue Fahrzeug beinhaltet viele neue Teile und Verbesserungen.



Der R12.1 bleibt ein extrem einfach zu bauendes und zu wartendes Auto. Durch das Entfernen der Befestigungslöcher für die kurzen R11-Arme verfügt das R12.1-Chassis über ein schlankes Chassisdesign. Dieses Chassis ist aus 2,1 mm Kohlefaser und bietet zusätzlichen Flex für mehr Grip. Neu sind die oberen Querlenker. Neue Kugelenden helfen, die Höhe des Stabilisators weiter zu senken. Der R12.1 verfügt auch über ein neues Spulendesign.



Kevlar-Umlenkrollen sind auch beim R12.1 Standard. Diese erhöhen die Laufruhe des Antriebsstrangs erheblich und verringern gleichzeitig den Riemenverschleiß. ATS ist jetzt Standard in dem R12.1.



Das R12.1-Upgrade-Kit enthält alle notwendigen Teile für Rennfahrer, um ihre R12- auf R12.1-Spezifikation umzurüsten.



Englische Version

Building on the already rapid R12 platform ARC is proud to announce the R12.1, incorporating many new parts and improvements that elevate the chassis to a new level of performance. Retaining the basic R12 architecture, the R12.1 remains an extremely easy car to build and maintain.
By removing mounting holes for the R11 short arms, the R12.1 chassis features a slimline profile for reduced chassis scrub under hard cornering. Made from 2.1mm carbon fiber, this chassis delivers added flex for greater overall grip and a wider tuning window.
Inheriting the R12’s superior stability, a new upper A-arm design allows the R12.1 to better maintain correct suspension geometry under harsh racing conditions. This delivers more precise handling, improved tire wear and better corner speed. New EX-short ball ends help to further lower the anti-roll bar height.
The R12.1 also features a new spool design that allows the outdrives to be replaced without removing the spool from the car, further enhancing its serviceability. The design features a large diameter to offer greater support to the C-Cap blades.

Kevlar pulleys are also standard on the R12.1. These greatly increase drivetrain smoothness while lowering belt wear. All new C-cap blades featuring a harder material further increase drivetrain efficiency and durability.
ATS is now standard on the R12.1. This updated system now includes 4 degree C-hubs as standard, with extensive R+D showing greater stability during acceleration and under braking compared to 0 degree C-hub from the previous ATS system.
Rounding off the changes are new battery hold-down plates to make Lipo changes easy and tape free.
The R12.1 upgrade kit contains all necessary parts for racers to easily convert their R12 to R12.1 specification.

Quelle : www.arc-rc.com.tw