Big Bore Stoßdämpfer für die Serpent Viper 977 1/8 Onroad

Serpent hat neue optionale BigBore Stoßdämpfersets für die Viper 977-Kits im Programm. Diese liegen bereits bei dem neuen Serpent Viper 977 EVO2 bei.

serpent_160152-a serpent_160152-2 serpent_160152

Die neuen Stoßdämpfer sind einfach zu montieren und zu befüllen. Diese sind in gewohnter guter Qualität und es wurden hochwertige Materialien verwendet.

  • beschichtete Federstahlkolbenstangen
  • 7075 T6 Aluminium-Teile
  • Kolbenplatten aus Delrin
  • vorgeölten x-Ringe zur Abdichtung

serpent_977-evo2_02

Die neuen Stoßdämpfer bieten laut Serpent mehr Lenkung und Griff.

serpent_977-evo2_43

Das Set besteht aus zwei Dämpfern, sowohl lange als auch kurze untere Kugelpfannen (für vorne oder hinten). In dem Set liegen 2 Stoßdämpfer bei und ihr benötigt 2 dieser sets, um euren 977 komplett umzurüsten. Das Set enthält keine Dämpferfedern .

serpent_977-evo2_40

Die aktuelle Federn passen auf die Stoßdämpfer.

Die gleichen Stoßdämpfer sind auch in den 411 4.0 Kits und im neuen 748WC verbaut. Der einzige Unterschied sind die längeren Kolbenstangen für den 977.

serpent_160152-3

Englische Version

160152  Shock onroad set big bore long (2)

160153  Shock onroad big bore shaft long (2)

160154  Shock spring support onroad (4)

Serpent releases these new bigbore shock-sets for the  Viper 977 kits as optional ( and is standard in the new 977evo2 kit )

The new type shocks are very easy to assemble and bleed. The precision machined and coated spring-steel shafts and 7075 T6 aluminum parts are top quality level. The pistons are precision machined  delrin versions and same for the spacers.  The shocks seal very well with the pre-oiled x-rings and function supersmooth.

Overall the shocks provide more steering and grip.

The set includes 2 shocks and both long and short lower balljoints to use them either front or rear. To convert your 977 car you will need 2 sets.  The set does NOT include shock springs.

The current shockspring- selection also fits these new shocks, so you don’t need new springs.

The same shocks are also used in the 411 4.0 kits and will be used in the new 748WC kit too.  Only difference are the longer shockshafts for the 977.

Quelle: Team Serpent

Weitere Links

Serpent Viper 977 EVO-2 1/8 GP onroad