Serpent bietet für den Spyder SRX2-MH ein optionales 2mm Kohlefaser-Chassis an.
Das Carbon-Chassis kann das hartbeschichtete Aluminium-Chassis ersetzen, da der Alu-Kick-up vom Hauptchassis getrennt ist. Das Carbon-Chassis passt ohne weitere Änderungen. Die Seitenschutzwangen passen genauso wie die vetschiedenen Getriebekonfigurationen.
Das Carbon-Chassis ist leichter und hat mehr Flex, was die Handhabung bei Strecken mit mehr Griff erleichtern kann.
Englische Version
Product 500641 Chassis SRX2-MH carbon 2mm
Product-description For the Spyder SRX2 MH we offer this optional 2mm carbon fibre chassis.
The carbon chassis can replace the hardcoated aluminum chassis, as the alu kick-up is seperate from the main chassis. The carbon chassis fits without any further modifications. The sideguards as in use on the alu chassis, fit right on. All 4 transmissions fit, 3-gear standing and laydown and 4-gear standing and laydown.
The carbon chassis is lighter and has more flex, which may help handling at higher traction surfaces.
Bezugsquelle: , , Fachhandel
Quelle: Serpent
Seine Konkurrenten im 2WD Bereich sind:
- Asso B5M FT
- Xray XB2`17
- Xray XB2 Dirt Edition
- Xray XB2 Carpet / Astro Turf Edition
- Schumacher KF2 SE
- Team C TM2V2
- Team C TC02EVO
- Durango DEX210F
- Durango DEX210v3
- Yokomo YZ-2
- Yokomo YZ-2 Carpet-Edition
- Yokomo YZ-2 Dirt Edition
- Losi 22 3.0
- Sworkz S12-1M
Chassisfokus
- Dennis Eichholz – Kyosho RB6
- Jan Ratheisky – Xray XB2`16
- Yannic Wilcke – Sworkz S12-1M
- Jörn Neumann – Serpent Prototyp 2WD
- Mirko Morgenstern – Team C TM2
- Mateusz Dudzic – Yokomo YZ2