Neue Differenziale für die Mugen MBX und MGT Serie

Im letzten Jahr auf der IFMAR-WM in Las Vegas konnten die neuen High Traction Differentiale vom Team gefahren werden.  Die neuen Differenziale haben ein größeres Differenzialgehäuse, wodurch das Volumen für das Öl größer wurde. Der Vorteil  ist, die Temperaturschwankungen zu verringern und so die Wirkungsweise konstant über den Lauf zu halten. Dadurch wird das Fahrverhalten und das Handling verbessert. 

  • konstanteres Fahrverhalten
  • mehr Traktion
  • bessere Standzeiten

E2244 – H.T. F/R Diff. Gear Set 44T MBX7R/E/MGT/E
E2245 – H.T. Center Diff. Gear Set 46T MBX7R/7TR
E2248 – H.T. F/R Diff. Gear Set 42T MBX7R/E/MGT/E
E2249 – H.T. F/R Diff. Gear Set 46T MBX7TR/E

Englische Version

Coming Soon!! Mugen Seiki HT Differentials
Mugen Seiki Racing is proud to announce the all-new High Traction Differential! The Mugen Seiki HTD provides increased acceleration, longer runtime, and more consistent handling. The HTD’s are available for the front, center, and rear of the MBX7R, MBX7TR, MGT7, MBX7R Eco, MBX7TR Eco, and MGT7 Eco. The HTD’s will even fit in older Mugen Seiki models.

The High Traction Differentials will increase stability, traction and allow you to run slightly lighter diff fluid compared to the current differentials to help improve handling in bumpy conditions. The HTD has a new larger volume diff cup to increase consistency during long main events. This makes it easier to time rhythm sections, better in bumpy and low grip conditions, helps to increase traction, and increases fuel mileage.

Features:
-Increased acceleration.
-Increased traction.
-More consistent throughout long finals.
-Increased fuel mileage.
-Improved conical gear.
-Tunable for all track conditions and Mugen Seki vehicles.

Bezugsquelle: Fachhandel und RMV-Deutschland

Quelle: www.mugenracing.com und www.mugen.eu

Weitere Links

CHASSISFOKUS MUGEN MBX-7R ECO – ROBERT BATLLE

Mugen MGT-7 als Premiumkit

Mugen Seiki MBX-7R Eco – Erfolgsgarantie ?

Arrowmax Reifenwuchtmaschine 1/8

Interview mit Jörn Neumann von Team Serpent

Reds Racing Brushless Motor V8 – 1700KV

INTERVIEW MIT DANIEL RECKWARD – RMV-DEUTSCHLAND

ehemaliger Associated-Teammanager Michael „Bazi“ Stamnitz verstärkt nun RMV-Deutschland