Awesomatix Inner Front Joint (IFJ) System

Awesomatix hat eine neue Variante für die Übertragung vom Out-Drive zum Kardan entwickelt und wurde dabei von einer anderen Branche inspiriert. Herausgekommen ist das neue Inner Front Joint (IFJ) System. Schaut selbst.

Diese neue Komponente verringert die Reibung zwischen dem Out-Drive und der Gelenkwelle, während sich die Antriebswelle beim Fahren bewegt. Dies führt zu mehr Lenkung und erhöhter Kurvengeschwindigkeit durch die Konstruktion.

Englische Version

Awesomatix Inner Front Joint (IFJ) System

Awesomatix releases another industry inspiring first, the all new Inner Front Joint (IFJ) System.
This new component reduces the friction between the spool outdrive and the dogbone drive shaft while the drive shaft moves at suspension traveling. This results in a smoother car, with more steering and increased corner speed due to a reduction in the „binding“ nature of the forces acting between drive shafts and outdrives during acceleration, braking and cornering.
IFJ’s friction reducing capabilities improve the efficiency of the transmission that is important for Stock Touring classes.
IFJ has also proven substantial reliability when used in Modified Touring cars.

The IFJ is now available at www.awesomatix.com/shop and soon at our global distributors and dealers.

IRJ (Inner Rear Joint) sets for using with the diff will be available soon also.

Handel: ToniSport-Logo-Black_web , stefan_klein_kleinkram_logo , mikanews_raceshop , LRP-Modellaushop  ,  , , und Fachhandel.

Quelle: stefan_klein_kleinkram_logo ,  www.awesomatix.com/shop

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