Der NEUE MBX8 hat viel zu bieten! Langlebiger, bessere Beschleunigung, mehr Fahrzeit, einfacher zu warten und leicht. Der neue Mugen Seiki MBX8 Buggy wurde von den besten Fahrern der Welt getestet und weiterentwickelt. Bald wirst du den MBX8 Nitro Buggy in die Hände bekommen können. Ende Januar 2018 ist es soweit.
Artikelnummer: # E2021MBX8 Nitro Buggy Kit.
Hier seht ihr einige der neuen Features für den Mugen Seiki MBX8.
Informationen beim Workshop in Padova (Quelle: Facebook Mugen-Seiki-Europe)
Aufhängung:
Die FF / FR / RF / RR sind neu für den MBX8. Neue Geometrie der Vorder- und Hinterachse.
-Neues Front- und Heckgetriebe.
Das neue Getriebe ermöglicht es Ihnen, die Differentiale zu entfernen und zu warten, ohne die Aufhängung des Querlenkers zu lösen. Einfacher Zugang zum vorderen und hinteren Differential.
-Die neuen Querlenker ermöglichen das einsetzen u.a. von Kohlefaser-Platten (Kunststoff liegt bei), um den Querlenker weiter zu versteifen und so die Traktion und das Setup des Fahrzeuges zu ändern.
Die Mitteldifferentialbefestigung ist aus neuem steiferem Material und hat eine neue obere Platte, u.a. für weniger Chassis-Flex
Neue Kohlefaserradioplatte und Akkubox.
Im MBX8 können immer noch eine flache 2S Lipo oder Life Akkus gefahren werden.
Am Servo-Saver ist eine Klemm-Mutter an der Rändelschraube integriert, damit sich diese nicht verstellen kann. Neu sind beim MBX-8 u.a. die Kolbenstangen F / R, der Rammer vorne und die Kreuzkardangelenke in der Mitte.
Mehr in der englischen Version.
Englische Version
The NEW MBX8 has a lot to offer! More durable, more acceleration, more runtime, easier to work on, and lightweight. The new Mugen Seiki MBX8 buggy has been put to the tested and develop by the best drivers in the world. Soon you’ll be able to get your hands on the MBX8 Nitro Buggy. Coming late January 2018!
Part # E2021MBX8 Nitro Buggy Kit.
Here’s a look at some of the new features for the Mugen Seiki MBX8.
Suspension:
-New suspension mounts. The FF/FR/RF/RR are new for the MBX8.
-New front and rear gearbox.
The new gearbox makes allows you to remove and service the differentials without detaching the suspension arm mounts. Easy access to the front and rear differential.
-New box-shaped suspension arms and arm stiffeners.
The front and rear lower arms use a new impact resistant material for increased durability. The new arms are box-shaped and include arm stiffeners to reduce flex and increase durability. Adjusting the hardness of the lower suspension arms is now possible. This allows you to fine tune the steering and traction from track to track. CFRP plates will be released as an option part.
Center differential mount & plate:
-The center differential mounts use a stiffer material and has a new top plate to reduce chassis flex and increases clutch bell, spur gear, and clutch bearing life. The reduced chassis flex also provides more consistent handling in all conditions. The top plate design also makes it easier to adjust the brakes and easier maintenance.
Enclosed Battery box and updated carbon fiber radio plate.
-The MBX8 still uses a flat 2S lipo or Life battery, but the receiver battery is now enclosed in a molded battery box. The battery box allows for quick and easy access to the battery. The molded box also helps protect the battery from hard impacts. The battery box is mounted to an updated carbon fiber radio plate.
Other new parts and upgrades:
Body, Clamping Servo Saver Nut, F/R Shock Towers, Front bumper, Front Center and Rear Center Universal Joint.
Handel: , , , , , , und Fachhandel.
Quelle: www.mugenracing.com
Weitere Links
#mikanews
–Angaben ohne Gewähr–