Ultra Short Shock Conversion Kit – Mi6evo

Dieses Ultra Short Shock Conversion bietet für den Mi6evo einen niedrigeren Schwerpunkt als mit den Standard-Dämpfer und Dämpferbrücken. 



Der Markt für Tourenwagen bewegt sich ständig mit feinen Details. Diese Stoßdämpfer wurden kürzlich erfolgreich von Michal Orlowski u. a. beim ETS eingesetzt. Das zeigt das Ergebnis von Michal mit seinem 3. Platz beim ETS in der Hudy Arena.



Das Kit enthält alle Teile, die benötigt werden, um den Umbau umzusetzen.

– Unterer Schwerpunkt.

– Verbesserte Dämpfungseigenschaften mit einem neuen größeren Durchmesser.

– 3 und 4-Loch-Kolbenplatten enthalten.

– Mehr Hub als Standard-Mi6evo-Dämpfer und Dämpferbrücken. Wichtig für wellige Strecken.

– verbesserte Abdichtung gegen Leckage.

– niedrige Dämpferbrücken.

U7528 – Ultra Short Shock Conversion – Mi6evo

Englische Version

This Ultra Short Shock Conversion provides the Mi6evo with a lower centre of gravity than the standard kit shocks and towers. Stroke has not been compromised, these shocks and towers actually give more stroke than a standard Mi6evo.

The Touring Car market is moving forward with fine details all the time. �These shocks have been used recently by our high level drivers to gain those extra few 1/10th’s per lap.

As demonstrated by Michal Orlowski with his 3rd place at the ETS Hudy Arena.

Kit includes all the parts required to convert to the Ultra Short Shocks, including a new 5.5 turn 1.4mm wire 3.0 (N/mm)�Schumacher spring.

– Lower centre of gravity.

– Enhanced damping characteristics with a new larger diameter.

– Reduced risk of traction roll on high grip circuits.�

– 3 and 4 hole pistons included. �
– New improved easier and more precise screw piston�fixing, rather than traditional E Clip.

– More stroke than standard Mi6evo shocks and towers. �Important for bumpy tracks.
– New seal pack housing with new ‚O’�ring’s for�improved sealing to prevent leakage.�
– Neat, super low towers.
?- Optional alloy spring seat available for even more stroke. (U7542)
U7528 -�Ultra Short Shock Conversion – Mi6evo

Quelle: Schumacher Racing und 

Weitere Links

Schumacher Racing Products Ltd ist Distributor für LRP-Produkte in UK

Chassisfocus Schumacher Mi6 Evo – Michal Orlowski

Schumacher MI6 Evo – ‚Stiff‘ Kohlefaser-Chassis

Chassisfokus Schumacher Cat L1 – Michal Orlowski

Chassisfokus Awesomatix A800X – Freddy Südhoff

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