Die neue Rutschkupplung von Xray ermöglicht die Montage der hinteren Stoßdämpfer nach vorne. Die Einbauposition nach vorne verbessert die Stabilität, insbesondere in Kurven mit hoher Geschwindigkeit.
Die Motorkraft wird über eine von außen einstellbare Rutschkupplung auf den Antriebsstrang übertragen. Die 2-Pad-Rutschkupplung sorgt für eine reibungslosen Übertragung und effizientes, gleichmäßiges Bremsen. Es ist sehr einfach, den „Schlupf“ von außen extrem fein einzustellen.
Die Pads bestehen aus äußerst effizientem SLS-Material und die leichten Slipperplatten werden aus Swiss 7075 T6 gefertigt plus gehärtet.
Die Platten haben eine bearbeitete Aussparung, die die Reibungsfläche verringert, um die Einstellung des Schlupfes zu verbessern. Bei diesem Plattendesign wird der Druck auf den Umfang der Kupplungsbeläge konzentriert, um die Effizienz zu erhöhen.
Das Set beinhaltet:
#365775 Verbundgleitkupplungszahnkranz 75T / 48P
#365778 Kupplungszahnkranz 78T / 48P aus Verbundwerkstoff
#324000 Kurzer 2-Pad Slipper Clutch Set – Dämpfer vorne
Englische Version
Short 2-Pad Slipper Clutch Set – Shocks in Front
- Allows frontward shock absorber mounting position
- Super narrow
- Externally adjustable
- Quick & easy tuning
- Ultra-efficient
- Lightweight
- Increases stability
- Higher cornering speed
- Better landings
Redesigned slipper clutch set allows the rear shock absorbers to be mounted frontwards. Frontward mounting position increases stability on surfaces where the rear of the car collapses, particularly in high-speed corners. Team drivers also prefer this position on low-grip tracks.
Power from the motor is transferred to the drivetrain via an externally-adjustable central slipper clutch for quick & easy tuning. The 2-pad slipper clutch ensures super-smooth clutch operation and efficient, consistent braking. It is very easy to make ultra-fine adjustments to the slipper clutch externally.
The slipper clutch pads are made from ultra-efficient SLS material with very-high slip efficiency, thus allowing very precise slip adjustment.
The lightweight slipper plates are machined from premium Swiss 7075 T6, additionally hardened before a final black surface treatment.
The plates have a machined relief which decreases the friction surface to assist with clutch slip adjustment. With this plate design, pressure is focused on the circumference of the clutch pads for increased efficiency.
Set includes 2-pad spur gears:
- #365775 Composite Slipper Clutch Spur Gear 75T/48P
- #365778 Composite Slipper Clutch Spur Gear 78T/48P
#324000 Short 2-Pad Slipper Clutch Set – Shocks in Front
Quelle: teamxray
Weitere Links
#mikanews