WRC SBX 1/8 Nitro Offroad-Buggy

Nach vielen Tests präsentiert WRC den brandneuen SBX1/8 Nitro Offroad Buggy.



Der Buggy basiert auf einem 7075-T6 Aluminium-Chassis. Der Antriebsstrang ist durchgehend mit CVD-Antriebswellen ausgestattet, verfügt über drei Differentiale mit gehärteten, leichten Abtrieben und enthält außerdem eine 7075-T6-Aluminiumkupplung mit beiliegender Kupplungsglocke.



Der Buggy bietet eine Vielzahl von Einstellungen, darunter Nachlauf, Sturz, Spurbreite uvm. . Die vorder- und hintere Querlenker sind von Seite zu Seite austauschbar und es ist möglich, drei verschiedene Härten auszuwählen (hart-mittel-weich).



Die hinteren Radträger sind so konstruiert, dass eine Vielzahl von Anlenkmöglichkeiten der oberen Spurstange möglich sind und die Einstellung des oberen und unteren Rollzentrums und mehr ermöglichen.
Weitere Besonderheiten des SBX sind die vorderen und hinteren Alu-Stoßdämpfer aus 7075-T6 mit großer Bohrung.



Englische Version

WRC SBX 1/8th New off-road buggy

After thorough testing WRC is proud to introduce the all-new SBX.1 1/8th nitro off-road buggy.
The buggy is built on a 7075-T6 aluminium chassis that is designed to adapt the vehicle to a wide range of track conditions. The drivetrain is equipped with CVD driveshafts throughout, it’s provided with three differentials with hardened lightweight outdrives and included in the kit is also a 7075-T6 aluminium clutch with enclosed clutch bell.
WRC adopted a new pivot ball front steering knuckle setup that allows a wide range of adjustments including caster, camber, upper roll centre, bump steering as well as track width. Front and rear arms are side to side interchangeable, and it is possible to choose three different hardness material for each one, hard-medium-soft.
The rear hubs are designed in order to allow a variety of upper camber link positions and allows the adjustment of the upper and lower roll centre, camber gain and more.
Other special features SBX.1 are front and rear alu 7075-T6 shock towers and the shock absorbers are big bore type. More infos and pictures are available on our website.

Quelle: www.wrc-racing.com

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