Awesomatix hat zwei Versionen vom A12 herausgebracht. Hier seht ihr den A12WC.
Vergleich zum A12 (Quelle: RC Kleinkram) :
– gleich gebliebenes Konzept der Vorderachse
– gleich gebliebenes System der hinteren / seitlichen Federung
– verbessertes System zur Aufnahme der seitlichen Federn mit der Möglichkeit schnell zwischen breiter und schmaler Federung zu wechseln
– neue Akkuplatte, zur einfachen Umsetzung verschiedener Rollcenter Einstellungen
– neues Alu Chassis mit verbessertem Flex Verhalten
– neue LightWeight Lenkhebel
– neuer Motorhalter und hinterer Bulkhead mit speziellen Zentrierschrauben um eine Verschiebung der Hinterachskonstruktion zu unterbinden
– neue, steifere und stabilere Hinterachsstrebe
– neue Vorderachsplatte, zur einfachen Umsetzung verschiedener Rollcenter Einstellungen
– neue Radmitnehmer mit größerer Auflagefläche der Räder
– zwei neue Werkzeuge bereits im Kit enthalten (6/7mm Schlüssel sowie eine Lehre für die Einstellungen der Hinterachse)
Englische Version
The first one being a refined version of the previous A12 kit firstly introduced during the 2020 World Championship and recently crowned IFMAR Spec World Champion in the hands of Awesomatix’s team manager Max Mächler.
The A12WC kit includes the proven A12 concept where the rear spring action is controlled by the flexing of the chassis itself assisted by a pair of coil side springs that also act as an additional rear spring.
The chassis shape is new and has been refined to further enhance the flex distribution while also incorporating the rear brace.
A12WC features:
– The same proven rear/side springs system as in the A12 car.
– Updated side springs mounting system and new body/spring holders for easier switching between narrow and wide side springs positions.
– New battery plate – updated for installation of different roll centres sets.
– New aluminium chassis with updated flex distribution incorporating the rear brace.
– New lightweight steering block posts.
– New motormount and left bulkhead featuring “keyed” mounting screws eliminating shifting in case of impact.
– New stiffer and stronger rear brace.
– New front suspension plate – updated for installation of different roll centres sets.
– New left and right hubs of the rear axle with an increased contact area for more stable wheels.
– Two new tools in the kit – 6/7mm wrench and the gauge for rear suspension settings.
Quelle: Awesomatix