Schelle Racing: Aluminiumradträger für Asso RC10B6/B6D

Schelle Racing präsentiert auf dem 2-teiligen Radträger-Konzept der Asso RC10B5-Serie, die neuen Radträger für den aktuellen Asso RC10B6 und B6D. Die 2-teilige Ausführung verbessert die Einstellung (Einsätze für 0, +1, +2 und +3)  und Haltbarkeit. Optisch sind diese Radträger, welche aus Aluminium gefertigt sind, schwarz eloxiert und mit einer silbernen Fase. Der „Schelle“ Schriftzug durfte nicht fehlen.SCH1234_11-2

Details:
  • passend für B6(B6D
  • hintere Radachse kann durch Einsätze in der Höhe verändert werden
  • Verwendung von den toe-in-Option Einsätze nötig, die nicht im Lieferumfang enthalten sind – die aus dem B6/B6D Einsätze aus dem Baukasten sind erforderlich
  • 2-teilig mit austauschbarer oberen Befestigung der Spurstange für verbesserte Einstellung und Haltbarkeit
  • mit Shim-Scheiben einstellbare obere Querlenkerstange für weitere „Lochpositionen“
  • längere Kugelköpfe am Besten verwenden (ASC91047 – 6 mm) für bessere Haltbarkeit
  • Dämpferfedern haben genug Platz zur Spurstange
  • schickes Design aus schwarz eloxiertes Aluminium mit silberner Fase
  • passend für Asso RC10B6 und B6D. Auch neu, passt auf B5, B5M, B5M Factory Lite, T5M, SC5M. Axle Höhe Einsätze erforderlich (ASC91697).

 

 

Englische Version

Schelle broke new ground with the 1/10th  2-piece hub concept on the B5 series.  Now, the best hubs on the market are available for the B6 and B6D.  The 2-piece design with replaceable upper increases adjustment and durability, and now the Schelle B6 hubs fit the kit axle height inserts for 0, +1, +2, and +3 adjustability.  The standard location „inside, +1mm shim“ matched the kit standard upper row middle „B“ hole.  The upper cap design can space away from the main hub with ballstud shims, allowing racers fine “in-between” adjustments for the rear upper link.  True to the kit geometry, the Schelle aluminum hubs are 0 degree toe-in when using the Associated inserts.  The upper caps carry over from the B5M design, and are shared left and right.  The upper cap design reduces leverage on the outer ballstud, as well as increasing shock clearance for the turnbuckle.

Features:

  • Fits B6 axle height adjustment inserts (trim off tiny aligment bump).
  • Allows for future toe-in option inserts (not included, kit Associated B6 pin inserts required)
  • 2-piece design with replaceable upper increases adjustment and durability.
  • Shim adjustable upper link length for small „in-between“ hole locations.
  • True Geometry, matches kit parts for axle height and width.
  • Slop-Free.  Plastic bearing inserts and hingepin set screws included.
  • Symmetric design hub caps, same as the B5M upper caps SCH1095.
  • Reduced leverage to break ballstuds.  Uses 6mm length Heavy-Duty Ballsud (ASC91047)*.
  • Increased shock spring clearance for rear turnbuckles.
  • 0 degree toe, Hubs available in Black Anodize.  Caps are black anodize.
  • Fits B6 and B6D.   Also re-tro fits to B5, B5M, B5M Factory Lite, T5M, SC5M.  Axle height inserts required (sold in ASC91697).

Product link: http://www.schelleracing.com/Schelle-Team-Associated-B6-B6D-Aluminum-Rear-Hub-Set-Black-SCH1234

Artikelnummer: SCH1234

Artikelbezeichnung: B6 Aluminum Rear Hub Set, Black

UVP; 50,- $

Bezugsquelle: Fachhandel

Quelle: Schelle Racing

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