Jetzt ist es soweit. Nähere Infos und Bilder sind von dem neuen VBC Wildfire D09 sind von VBC-Racing präsentiert wurden. Wir haben ein paar Infos zusammengefasst und diese erfahrt ihr hier.
Die Ausieferung erfolgt laut Angabe ab dem 24.Oktober 2016, aber Vorbestellungen sind schon möglich.
Neue Highlights:
- Neue Geometrie (Aufhängung)
- Neue Getriebegehäuse, damit Oberdeck um 2 mm tiefer sitzt
- Neue Antriebsgeometrie
- Neuer Floating-Servohalter
- besseres Chassis-Flex
- Neuer Motorhalter
- SMJ Federn
- AXON Zahnrad
Weitere Standard-Features
– 100% USA Carbon
– Doppelkardangelenkwelle vorn von Yaiba Racing Japan
– Leichte Aluminium 7075-T6 Sechskant-Radachsen
– leichte Aluminium 7075-T6 hintere Antriebswelle
– kugelgelagerter Stabilisator
Der neue VBC WildFire D09 war bereits vor der offiziellen Veröffentlichung als D09 Prototyp bereits im Einsatz und konnte folgende Erfolge feiern und seine Leistungsfähigkeit beweisen:
– 2016 Französisch Elektro On-Road Nationals Champion (Modified)
– 2016 Korean National Champion (Modified)
– 2016 AOC Korea 3. (Modified)
– 2016 ETS Slowakei 4. (Modified)
Englische Version
New features highlight:
– New suspension mounts geometry
– New bulkhead dimension, upper deck lowered by 2mm
– New drivetrain geometry
– New floating steering system with adjustable steering stopper
– New Upper-deck and chassis design for better chassis flex characteristic
– New upper camber link mount with improved geometry
– New LCG shock tower design
– New rear hub composites and geometry
– New motor mount design with 5 points adustable chassis flex configurations
– New Center Isoflex Linkage (CIL) which maintins the left and right chassis roll but sti en the front and rear flex
– New LCG servo mount design
– Standard with – VBC Dynamics Stabiliser Link System
– SMJ Springs
– AXON Spur gear
Other standard features
– Full 100% USA Carbon Fiber, including front bumper top mount
– Yaiba Racing Japan front Double Universal Joint Shaft
– Composite X A-Arms, Steering Knuckles, Steering Blocks and new Rear Hub – AL7075-T6 Front Spool Shaft with durable spring steel front spool cups
– Lightweight AL7075-T6 Hex Wheel Hubs
– All AL7075-T6 Aluminium Parts
– Standard with hybrid oating servo mount
– Lightweight AL7075-T6 rear drive shaft and di cups
– Ball raced anti-roll bar system
The WildFireD09 before its official release, D09 prototype has already proven its performance by capturing these results:
– 2016 French Electric On-road Nationals Champion (Modified)
– 2016 Korean National Champion (Modified)
– 2016 AOC Korea 3rd (Modified)
– 2016 ETS Slovakia 4th (Modified)
UVP: 429,00 €
Artikelnummer: VBC-D-05-CK25
Es gibt noch die ToniSport Limited Edition incl. Aluminium- und Kohlefaserchassis.
Quelle: Tonisport und VBC-Racing
- Yokomo BD7
- Yokomo BD8
- Xray T4`17
- Durango DETC410V2
- VBC Wildfire D08
- VBC Wildfire D09
- Awesomatix A800
- Team Associated TC7.1
- TM E4RS3Plus
- Schumacher MI6