Shepherd bringt kurz vor Weihnachten den brandneuen Velox V10 „WC“ Kit. Basierend auf der erfolgreichen Velox V10 „PRO“ -Serie wurde das neueste Kit in enger Zusammenarbeit mit Top-Teamfahrern sowie anderen Fahrern aus aller Welt entwickelt. Es enthält fast alle neuen Teile, die bereits bei der Weltmeisterschaft in Gubbio mit Simon Kurzbuch erfolgreich eingesetzt wurden und damit die zweite Position nach dem Qualifying und die dritte Gesamtposition mit der schnellsten Runde des Finales erreichte. Eine neue Chassisplatte sowie eine neue Radioplatte mit einem exzentrischen Einsatz ermöglichen es, den Servosaver in zwei verschiedenen Positionen zu montieren, wodurch die möglichen Ackermann-Einstellungen verdoppelt werden. Darüber hinaus verfügt das Radioplatte über zwei unterschiedliche Lenkservo-Befestigungspositionen, die zusätzliche Optionen für die Gewichtsverteilung bieten. An der Hinterachse kommen u.a. neue Getriebeaufnahmen und Kohlefaser-Versteifung zum Einsatz. Es gibt verschiedene Flex-Optionen, wodurch die Traktion vor allem bei Beschleunigung erhöht wird. Alle diese Teile in Kombination mit bewährten Features wie der Direct-V-Brake, einem extra kleinen Servosaver und aktualisierten 4,9-mm-Uniballs und Kugelgelenken machen die erfolgreiche Velox V10-Plattform noch stärker.
Neue Features:
- Chassisplatte für verschiedene Servosaverpositionen
- Radioplatte mit exzentrischer Buchse für die Servosaverachse
- Hintere Getriebeaufnahme für Kohlefaserversteifung
- Mittlerer Lagerbock mit Lagerbuchsen für Kugellager
- Vordere Lenkhebel (r + l)
Vieles wurde vom Vorgänger an anderen Features ansonsten beibehalten.
Englische Version
Velox V10 „WC“ Release
We are happy to release the brandnew Velox V10 “WC” kits just a few days before christmas.
Based on the successful Velox V10 „PRO“ platform the latest car kit has been developed in close cooperation with top team drivers as well as club level racers from all over the world.
It includes nearly all the new parts that were already succesfully used at the World Championship in Gubbio with Simon Kurzbuch making the most out of them claiming the second position after qualifying and the 3rd overall position with the fastest lap of the main final.
A new chassis plate as well as a new radioplate with an excentric insert allows to mount the servo saver in two different position doubling the possible ackermann settings. Furthermore the radioplate features two different steering servo mount positions giving additional options for the weight distribution.
The rear end comes with new gearbox bulkheads, new diff bulkheads as well as a carbon stiffener connecting the new bulkheads for various flex options increasing the traction especially under acceleration.
All these parts in combination with well proven features like the Direct-V-Brake, an extra small servo saver and updated 4.9mm uniballs and balljoints all around make the succesful Velox V10 platform even stronger.
New items:
– Chassisplate for different servo saver positions
– Radioplate with excentric bushing for the servo saver axle
– Rear bulkheads for carbon stiffener
– Gearbox bulkheads for carbon stiffener with bushings for ball bearings
– Rear end carbon stiffener
– Middle bearing block with bushings for ball bearings
– Carbon extensions for front uprights
– Front uprights (r+l)
General features:
– Innovative “Direct-V-Brake System”
– Super lightweight hard coated aluminium brake discs
– Ball raced front and rear anti-roll bars
– Hollowed lightweight 2-speed shaft
– Symmetrical chassis plate
– Front lower wishbone with adjustable roll-center settings
– Front and rear belt tension adjustable without disassembly
– Wheel axles mounted from the outside for easy maintenance and set-up
– Top mounted fuel tank with adjustable volume
– Front and rear CVDs made of spring steel
– Hard-coated aluminium pinions
– “Velox Competition Clutch” with extra strong spring
– Well-proven “Velox Revolutionary Shock System”
The standard blue kits as well as a small quantity of black editions are available from now on!
Quelle: Shepherd
Weitere Links
CHASSISFOKUS SHEPHERD VELOX V10 PRO „Black Edition“ – DIRK WISCHNEWSKI