Alles neu X12 Uni-Plattform ™ Design mit voll austauschbaren Teilen. Es wird vom neuen Xray X12`2018 eine EU- und US-Edition geben, für besondere und die unterschiedlichsten Streckenbedingungen in den Regionen. Die neue EU-Edition ist für fast alle Streckenbedingungen von wenig bis viel Griff geeigent. Die neue US-Edition ist extra für Strecken mit noch mehr Griff entwickelt und so verwundert es nicht, dass in dieser Version ein Aluminium-Chassis zum Einsatz kommt.
Features
- Neues 14 mm kürzere Chassisplatte
- Neues 2,5mm Graphit-Chassis für EU Edition
Neues 2.0mm Swiss 7075 T6 Aluminium-Chassis & Heck-Pod für US Edition - Frontaufhängung geändert bzw. austauschbar für EU Edition und US Edition
- Neue innovative Radstandseinstellung
- Neuer Stoßfängerhalter
- Neuer Schaumstofframmer
- Neue Dämpferbefestigung
- Variable Akkuposition
- Mehrere Dämpferanlenkpositionen für den mittleren Dämpfer
- Spurbreite an der Vorderachse einfacher einstellbar
- neue leichte Kohlefaser-Hinterachse
Englische Version
2018 All-new Specs
- All-new X12 Uni-platform™ design with fully interchangeable parts
- All-new EU and US Edition both designed & optimized for particular traction conditions
- All-new EU Edition is optimized for low-, medium-, and high-traction conditions
- All-new US Edition is optimized for high- and very-high traction conditions
- All-new chassis concept features a split design of a 14mm shorter chassis + elevated bumper holder to eliminate chassis touching the track surface, minimizing front scrub allowing for increased steering and more consistent handling
- All-new 2.5mm graphite chassis for EU Edition
- All-new 2.0mm Swiss 7075 T6 aluminum chassis & rear pod for US Edition
- Front suspension concept has optimized specs for EU Edition and US Edition
- All-new stiffer front graphite suspension for US Edition gives increased cornering speed
- All-new innovative wheelbase adjustment
- All-new front graphite bumper holder
- Foam bumper improves the durability of the car and protects the front in hard collisions
- All-new lower servo mounts with variable mounting depending on battery orientation
- All-new adjustable-position battery backstops
- All-new frontward/rearward shock position adjustment for more set-up options
- All-new track-width adjustment inserts for US Edition
- All-new tweak-free lower pivot brace
- All-new lightweight graphite rear axle to significantly reduce the rotating mass and improve steering
Handel: , , , , , , und Fachhandel.
Quelle: teamxray
Category Posts
Weitere Links
#mikanews