Team Associated – RC10T6.1 Team

Der neu vorgestellte RC10T6.1 Team Truck basiert auf der RC10B6.1-Plattform von Team Associated. Das RC10T6.1 Team Kit teilt sich einige wichtige Teile mit dem RC10B6.1 und RC10B6.1D, wobei die Ingenieure hinter der Area 51 von Team Associated das ultimative Truck-Chassis entworfen haben, dass alle möglichen Vorteile der RC10B6.1 Plattform nutzt.



Features
  • Layback Stealth (R) -Übertragung für niedrigeren und höheren Schwerpunkt
  • Einfacher Zugang zum Kugel-Differential
  • Differentialhöhenverstellung mit 0, 1, 2 und 3 mm Einsätzen
  • Neue Slipper-Einheit für bessere Gewichtsbalance
  • Innovativer hinterer Querlenker mit geformten Einsätzen für ultradünnen unteren Stoßdämpfer
  • Bearbeitete Kolben für besseren Sitz und reibungslosere Funktion
  • Aluminium C- und D-Arm-Halterungen (Aufhängungsträger mit Einsätzen zur Fahrwerkseinstellung)
  • 7,0-mm-Aluminium-Sechskantmitnehmer
  • Heavy-Duty-Ball-Cups und Ballstuds ermöglichen maximale Federung
  • Pro-Line (R) Enforcer-Karosserie enthalten
  • Die Integration von Stabilisator vorne und hinten erleichtert das Tuning
  • Heavy-Duty Hinterachse mit 91mm CVA-Knochen
  • Leichtes, harteloxiertes Aluminiumchassis
  • V2 12mm „Big Bore“ Gewinde-Aluminium-Dämpfer mit 3 mm Kolbenstangen und X-Ringe
  • Factory Team Upgraded Kugellager Kit enthalten (jetzt geölt statt gefettet für weniger Widerstand)
Englische Version
Features
  • Layback Stealth(R) transmission included for lower and more rearward CG
  • Easy access to ball differential
  • Differential height adjustment with included 0, 1, 2, and 3mm inserts
  • New slipper assembly for better weight balance and shock clearance
  • Innovative rear arm with molded inserts for ultra-fine lower shock mounting adjustments
  • Machined pistons included for better fit and smoother operation
  • Aluminum C and D arm mounts included for a large range of anti-squat and toe adjustments
  • Rear hubs feature large bearings and the easy-insert system to adjust camber link position and rear axle height
  • Reverse bellcrank steering allows more room for mounting electronics
  • Bolt-on steering block arms for easy Ackermann adjustments
  • Precision-ground steering bellcrank screws to reduce steering slop
  • Aluminum rear ballstud mount for added strength
  • 7.0mm aluminum rear clamping hex with laser etching
  • Heavy-duty ball cups and ballstuds allow for maximum suspension travel while reducing binding and friction
  • Pro-Line(R) Enforcer body included
  • Front and rear anti-roll bar integration makes tuning easy
  • Heavy-duty routed graphite shock towers
  • Heavy-duty rear axle with 91mm CVA bones
  • Lightweight, hard-anodized aluminum chassis with centralized mass for improved handling on all track types
  • V2 12mm „Big Bore“ threaded aluminum shocks with 3mm shafts and X-rings for improved smoothness
  • One-piece shock bushing to make assembly easier
  • Lightweight aluminum top shaft
  • Factory Team upgraded ball bearing kit included (now oiled instead of greased for less drag)


Quelle:  Team Associated / Ruddog

Weitere Links

RC10B6.1 Team Kit

Team Associated – Trophy Rat Ready-To-Run

#mikanews