Die nächste Überraschung ließ nicht lange auf sich warten. Der NEUE MBX8 Eco wurde vorgestellt! Langlebiger, bessere Beschleunigung, mehr Fahrzeit, einfacher einzustellen, montieren und leichter. Der neue Mugen Seiki MBX8 Eco Buggy wurde von den besten Fahrern der Welt getestet und entwickelt. Bald erhältlich!
Chassis:
– Das MBX8 Eco-Chassis verbessert die Lenkung und besser auf „holprigen“ Strecken.
Differential und Antriebsstrang:
-High Traction Differentials sind im MBX8 Eco enthalten.
Das Mugen Seiki HTD bietet eine bessere Beschleunigung. Die HTDs erhöhen auch die Stabilität, Traktion und verbessern das Handling bei holprigen Strecken.
– Neues 13T Motorritzel und 44T Zahnrad
Diese erhöhen Beschleunigung, Laufzeit und Effizienz. Ein effizienter Antrieb erhöht auch die Geschwindigkeit in Kurven.
– Neues Kunststoff 46T HTD
-Neue Front- und Heckgetriebe.
Das neue Getriebe ermöglicht es Ihnen, die Differentiale zu entfernen und zu warten, ohne die Aufhängung der Querlenkers zu lösen. Einfacher Zugang zum vorderen und hinteren Differential.
Suspension:
-Neue Aufhängung montiert am MBX8 Evo. Die FF / FR / RF / RR sind neu für den MBX8 Eco.
-Neue Querlenker. Die vorderen und hinteren Querlenker (unten) bestehen aus neuem Material, sind „kastenförmig“ und enthalten Einsätze, um den Flex zu reduzieren und die Haltbarkeit zu erhöhen. Die Einstellung der Härte (Steifer oder flexibel) der unteren Querlenker ist jetzt mit den Platten wie in der Nitro-Version möglich. Dadurch können Sie das Handling und Setup von Strecke zu Strecke anpassen. CFRP-Platten wird es als Optionsteil geben .
Leichte einteilige Spoilerhalterung.
-Die neue leichte einteilige Spoilerhalterung senkt den Schwerpunkt. Die Position wurde optimiert und in der Höhe einstellbar. Dadurch können Sie den Abtrieb auf der Hinterachse des Fahrzeugs steuern, indem Sie einfach die Halterung anheben oder absenken.
– Leichter, hochtiefer Flügel.
Der neue IFMAR legale Spoiler ist leicht und bietet erstaunlichen Down Force.
Akkufach und Empfängerbox.
-Die Akkuhalterung des MBX8 Eco ermöglicht es Ihnen, einen 4S-Akku weiter vorne als bei früheren Modellen zu positionieren. Die Empfängerbox ist ebenfalls neu für den MBX8 Eco.
Weitere neue Teile und Upgrades:
Karosserie, Servo Saver Nut, F / R Dämpferbrücken, Frontrammer, vorne Mitte und hinten Mitte Universalgelenk.
Englische Version
The NEW MBX8 Eco has a lot to offer!
More durable, more acceleration, more runtime, easier to work on, and lightweight. The new Mugen Seiki MBX8 Eco buggy has been tested and develop by the best drivers in the world and you’ll be able to get your hands on one soon!
Chassis:
-The MBX8 Eco chassis improves steering and is more consistent in bumpy conditions.
Differential and drivetrain:
-High Traction Differentials are included in the MBX8 Eco.
The Mugen Seiki HTD provides increased acceleration, longer runtime, and more consistent handling. The HTD’s also increase stability, traction and improve handling in bumpy conditions.The HTD has a new larger volume diff cup to increase consistency during long main events. This makes it easier to time rhythm sections, better in bumpy and low grip conditions, helps to increase traction, and increases fuel mileage.
– New straight cut 13T bevel gear and 44T conical gear.
The new straight cut bevel and conical gears increase acceleration, runtime, and efficiency. A free and efficient drivetrain will also increase speeds while cornering.
– New plastic 46T HTD spur gear.
-New front and rear gearbox.
The new gearbox makes allows you to remove and service the differentials without detaching the suspension arm mounts. Easy access to the front and rear differential.
Suspension:
-New suspension mounts. The FF/FR/RF/RR are new for the MBX8 Eco.
-New box-shaped suspension arms and arm stiffeners.
The front and rear lower arms use a new impact resistant material for increased durability.The new arms are box-shaped and include arm stiffeners to reduce flex and increase durability. Adjusting the hardness of the lower suspension arms is now possible. This allows you to fine tune the steering and traction from track to track.CFRP plates will be released as an option part.
Lightweight one-piece wing mount.
-The new lightweight one-piece wing mount lower the center of gravity. The position of the wing and wing mount is optimized to improve the performance of vehicle. The height of the wing mount is adjustable. This allows you to control the down force on the rear of the vehicle by simply raising or lowering the mount on the shock tower.
-Lightweight high down-force wing.
The new IFMAR legal wing is lightweight and provides amazing down force and corning. The underside of the wing uses a new design to reduced weight and creates additional down-force.
Battery tray and receiver box.
-The MBX8 Eco’s battery tray allows you to position a 4S battery farther forward then with previous models. The receiver box is also new for the MBX8 Eco.
Other new parts and upgrades:
Body, Clamping Servo Saver Nut, F/R Shock Towers, Front bumper, Front center and rear center universal joint.
Quelle: www.mugenracing.com
Weitere Links
#mikanews