Neu an diesem Wochenende beim ETS Finale war das Hawx F1 18 Chassis, dass Andreas Stiebler einsetzte. Der Österreicher war von der Erprobung und Konstruktion des Autos beteiligt, welches von Kroni RC produziert wird. Das Auto hat nicht nur in der Hudy Arena gute Ergebnisse erzielt. Die Chassisplatte geht von vorne bis hinten mit der darüber montierten Hinterachse. Doch schaut selbst.
Fahrzeug– Hawx F1 18
Motor – Scorpion Power System (handout)
Fahrregler – Scorpion Power System (handout)
Akku – Sunpadow 6000mAh
Reifen – Volante (handout)
Sender /Servo – Sanwa/SRT
Karosse – Bittydesign Type R
Englische Version
Remarks – New in the pits this weekend at the ETS Season Finale is the Hawx F1 18 chassis being driven by Andreas Stiebler. The Austrian has been involved in the testing and engineering of the car which is being produced by Kroni RC. Putting the car in the Top heat of qualifying here at the Hudy Arena, the car has already racked up some good results with Andreas taking it to the Austrian National title and finishing on the podium at the recent European Championships. The main design feature of the car is the full length chassis plate with the rear pod mounted above this. Andreas said this design makes the car more stable on bumpier tracks as well as over curbing.
Quelle: http://ets.redrc.net/2018/07/chassis-focus-andreas-stiebler/
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