Die neue ETS-Saison wirft so langsam ihren Schatten voraus. Im September gibt es am Nürnbergring das Warm-up Rennen mit dem EOS-Saisonauftakt.
Scotty Ernst und Uwe Rheinard stecken bereits in den Vorbereitungen für die nächste Saison und gaben heute einen Ausblick.
Die wichtigsten Änderungen wird das“Bump Ups“ aus den unteren Finalen sein. Dies wird eine sehr aufregende Änderung sein, die jedem die Chance geben wird, das A-Finale zu erreichen, egal wie viel Pech ein Teilnehmer in den Vorläufen hat.
Wie funktioniert das ?
Die Top 10 qualifizieren sich weiterhin für das A-Finale. Ab dem B-Finale bis zum letzten Finale sind mit 8 Fahrern besetzt. Jetzt folgt die entscheidende Änderung. Es wird mit dem letzten Finale begonnen und die zwei besten Fahrer steigen (ähnlich wie bei Verbrenner) ins nächsthöhere Finale auf und starten von Startplatz 9 bzw. 10. So geht es weiter bis zum B-Finale. Im B-Finale qualifiziert sich nur der Schnellste für das A-Finale, so dass 11 Fahrer im Finale um den Tagessieg fahren.
Scotty fährt dieses System bereits bei den Asian Onroad Championships und es funktioniert super!
Die nächste Änderung, die es für die neue Saison geben wird wird , ist die 17.5 Stock Klasse für nicht gesponserte Fahrer. Es wird ähnlich wie unsere Pro-Stock-Klasse mit einem Handout-Motor und einem festen Übersetzungsverhältnis gefahren, aber es wird die perfekte Klasse für Anfänger und fortgeschrittene Fahrer sein, um beim ETS einzusteigen. Ein gesponserter Fahrer ist ein Rennfahrer, der jegliche Unterstützung von einer Modellbauirma erhält. Wenn du von deinem lokalen Händler einen Rabatt gibt, ist das in Ordnung, und du kannst die Stock-Klasse mitfahren.
Das letzte Änderung betrifft die Tourenwagenkarosserien. Seit über 20 Jahren leitet und organisiert Scotty Rennveranstaltungen. Die Entwicklung der Karosserien ist stetig weitergegangen und es gibt nun ultraleichte, rein weißen lackierten Karosserien und vieles mehr, die langsam unübersichtlich werden.
Beginnend mit der neuen ETS Season wird es ein Mindestgewicht von 90 Gramm für eine fahrfertige Karosserie geben. Das ETS-Team hat viel geforscht, gewogen und mit ihrer Rennfahrer-Familie sowie den Karosseriebauern gechattet, um eine Lösung zu finden. Die 90 Gramm sind das, was als Ergebnis erzielt wurde. Dieses Gewicht wird gemessen, wenn die Karosserie komplett fahrfertig ist. Spoiler, Aufkleber, Anti-Tuck-Stützen und Schaumstoffteile vorne, um die Lücke zwischen Karosserie und Schaumstofframmer zu schließen, gehören dazu, wenn diese fest an der Karosserie befestigt sind. Zusätzliches Gewicht oder Material, um Gewicht einzuhalten, ist nicht erlaubt. Alle derzeitigen Hersteller haben Karosserien, die diesem Gewicht entsprechen. Die Karosserien werden während der freien Trainings untersucht und markiert. Stichprobenartig wird kontrolliert während der Rennen ob das Gewicht geblieben ist.
Das Team freut sich auf farbenfrohe Lackierungen.
Das ETS war schon immer eine Familie und Scotty und Uwe freuen sich immer über eure Gedanken und Ideen und laden euch ein, ihnen jederzeit eine E-Mail zu schicken. Ihr Ziel ist es, euch und der Branche immer die beste Rennserie der Welt zu bieten.
Uwe und Scotty wünschen euch einen schönen Sommer und freuen sich auf viele von beimeuch Warmup-Rennen auf dem Nürnberger Ring vom 13. bis 16. September oder beim ETS Season Kick-Off vom 26. bis 28. Oktober 2018 in Wien.
Englische Version
As August is in full swing, we hope everyone is having a great summer and enjoying some good times. For me and Uwe, we are working hard to get things ready for the new ETS Season that will be here before we know it.
For those of you who were at the season finale, you know about the changes we have planned for the new season. The main changes will be the addition of Bump Ups from lower finals. This will be a very exciting change giving everyone a chance to make the A final no matter how much bad luck you have in qualifying. Here is how it will work. The top 10 will still qualify for the A Final. B main and below will have 8 drivers in each. We will start at the lowest final and bump 1st & 2nd place finishers of Finals #1 to the next main, so if you finish in the top 2 in the F final #1, you would bump up to position 9 and 10 in the E final #1. If you finish #1 or #2 in the E final then you will bump up to position 9 and 10 in the D Final #1 and so on. But lets say you bump to the E Final #1 but finish 5th place, then you would stay in the E final #2 and #3 rounds. When we get to the B main. Only 1st place in B Final #1 will bump up to the A final making an 11 car A final. I have used this system in my Asian Onroad Championships for years and it works great!
The next change we are adding for the new season, will be the addition of a 17.5 Stock Class for non sponsored drivers. It will be based much like our Pro Stock Class with a handout motor and fixed gear ratio but will be the perfect place for beginner to intermediate drivers to join the ETS without having to race against full factory drivers. A Sponsored driver is a racer who gets any kind of support from a Chassis, Body, Motor or Battery company. If you support your local hobby shop, and they give you a discount, that is fine and you will be able to run the Stock Class. We need a class for the average hobbies to join us and share in the fun we have and the new Stock Class will be just that.
The final thing I want to talk about is the current situation with Touring Car bodies. I have been directing and organizing events for over 20 years. I have seen many things come and go through those years and one of them is ultra light bodies. We watched how this changed racing in the early years of Carpet Foam tire touring car racing and it was not a good thing. Fast forward to the current time and we have all witnessed how the quality of racing has been compromised by these paper thin bodies. What used to be a spectacle of beautiful prepared bodies with awesome paint designs is now filled with a one color wonders and my favorite white painted bodies 🙂. Then let talk about the quality of racing since the ultra thin bodies. All we have now is close racing with many body tucks, the slightest tap or brush as you pass someone can tuck a body and ruin your race. That is all behind us now.
Starting in the new ETS Season, we will implement a 90 Gram minimum weight of a body shell ready to run. I have done much research, weighing and chatting with our family of racers as well as the body manufacturers to find a solution and 90 grams is what it is. This weight will be measured as the body is ready to race. Wing,Stickers, Anti Tuck supports and foam pieces in front to take up the gap between the body and bumper are all allowed when bringing the body for inspection. Extra tape or materieal added to the body to add weight will not be allowed. All current manufacturers have bodies that will make this weight. Going to this heavier weight will eliminate the Ultra Light bodies. Lightweight bodies will all make this 90 Gram limit if prepared properly. We will inspect all bodies during the free practice times and mark them to show they meet the 90 Gram limit and we will spot check bodies throughout the event to ensure everyone is meeting this limit. There is no downside to this rule, only positives. Bodies will last longer, Racing will be improved and we hope it brings the end to one color paint jobs and elevates the quality of racing and presentation we strive so hard to give in the ETS.
The ETS has always been a family and myself and Uwe always welcome your thoughts and ideas and invite you to email us anytime you have some. Our goal is to always give you and the industry the best racing series in the World and together we will continue to strive to that goal.
We hope you have a great rest of your summer and look forward to seeing many of you at the Warmup race at the Nuremberg Ring Sept 13-16 or the ETS Season kick off Oct 26-28 in Vienna.
Best wishes always,
On the Tone!
Scotty and Uwe
Quelle: ETS
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