FX-Engines präsentiert den neuen K501 – 5 Port, DLC, Keramiklager

Der K501 ist ein neuer 1/8 Off-Road-Motor, welcher auf Basis der K5-Plattform basiert.



Der 5-Port-Motor umfasst ein Keramiklager und eine diamantbeschichtete Kurbelwelle. Die Kurbelwelle ist mit einem Wolframgewicht  ausbalanciert. Der K501 verfügt über ein neu gestaltetes Kurbelgehäuse und ist einem  10-Rippen-Motorkopf ausgestattet. Der Vergaser verfügt über eine kürzere Nadel.



Der K501 ist ein äußerst zuverlässiger und leistungsstarker Motor, der für jede Rennstrecke und Rennbedingung geeignet ist.

Bei der Konzeption, Gestaltung, Kreation und Veredelung der FX-Engines wurde auf höchstes technisches und handwerkliches Können geachtet. Dieser Motor und alle seine Teile wurden von FX im eigenen Haus in der Slowakei, Europa, unter Verwendung der besten europäischen Materialien und der fortschrittlichsten schweizerischen, deutschen und italienischen Technologien entwickelt und hergestellt. Sogar das Kurbelgehäuse wurde im Haus mit vollrobotischer Druckgusstechnologie hergestellt.
Alle Teile werden einzeln vermessen und geprüft, und die Abmessungen aller Teile werden aufgezeichnet, um eine vollständige Fertigungs- und Montageaufzeichnung jedes einzelnen Teils zu gewährleisten.

Jeder Motor verfügt über ein Fertigungszertifikat, das alle wichtigen Seriennummern und -maße aufzeichnet, sodass jederzeit alle Details der Produktion zurückverfolgt werden können.

Features:
  • Komplett neu entwickelte Engine basierend auf der K5-Plattform
  • 1/8 Off-Road-Motor
  • Maximale untere und mittlere Leistung
  • 14mm hochpräzise silikongefüllte Kurbelwelle
  • DLC-beschichtete Kurbelwelle
  • Wolfram ausgeglichene Kurbelwelle
  • CNC-gefräster Siliziumkolben
  • Speziell ausgewähltes und abgestimmtes Laufbuchse- und Kolbenset
  • Keramikkugellager
  • Überarbeitetes Kurbelgehäuse
  • Vergaser mit kürzerer Nadel
  • Entworfen und hergestellt in der Slowakei, Europa
  • Zertifikat
Englische Version

FX K501 – 5 ports, DLC, Ceramic Bearing, Tungsten Balanced

The K501 is a premium, high-performance 1/8 off-road engine designed for high-competition racing. The K501 is completely innovated engine based on the K5 platform with focus on maximum bottom and middle power.

The 5-port engine includes a ceramic bearing and diamond-coated crankshaft. The crankshaft is individually balanced with a tungsten weight. The sleeve and piston set were specially selected and matched. The K501 features redesigned crankcase and engine cover and is equipped with a 10-rib engine head.  The carburetor features a shorter needle.

The K501 is an extremely reliable and powerful engine suitable for any race track and racing conditions.

All the finest engineering and craftsmanship has gone into the concept, design, creation, and finishing of FX Engines. This engine and all of its parts were designed and manufactured by FX in-house in Slovakia, Europe using all the finest European materials and the most advanced Swiss, German, and Italian technologies. Even the crankcase was die cast in-house using fully robotic die casting technology.

All parts are individually measured and inspected, and dimensions of all parts are recorded to ensure a full manufacturing & assembly record of every single part. Each engine includes a manufacturing certificate that records all the important serial numbers and measurements so that, at any time, all details of the production – including material batch, machine programs, responsible craft persons and production dates – can be traced back to its roots.

Features:

  • Completely innovated engine based on the K5 platform
  • 5-port, high-competition 1/8 off-road engine
  • Maximum bottom and middle power
  • 14mm high precision silicone-filled crankshaft
  • DLC coated crankshaft
  • Tungsten balanced crankshaft
  • CNC-machined silicium piston
  • Specially selected and matched sleeve & piston set
  • Ceramic ball-bearings
  • Redesigned crankcase
  • Redesigned rear engine cover
  • Carburetor with shorter needle
  • Designed and manufactured in Slovakia, Europe
  • Engine manufacturing certificate included
  • Displacement: 3.5cc
  • Bore: 16.26mm
  • Stroke: 16.80mm
  • Weight: 349g
  • Max. power: 2.65 HP @ 33,000 RPM
  • Practical range: 4,000-39,000 RPM
  • Ports: 5 Transfer Ports
  • Piston: CNC-machined silicium
  • Sleeve: CNC-machined brass, hard chrome plated
  • Front ball-bearing: 7x19mm, made in Japan
  • Rear ball-bearing: 14×25.8mm ceramic, made in Germany
  • Crankshaft: 14mm
  • Carburetor: Alloy body with thermal isolation; 3-needle design with a shorter needle; modular venturi
  • Glow plug: X3
  • Exhaust position: Rear

Includes:

  • X3 glow plug
  • Exhaust gasket
  • Cylinder-head shim
  • Carburetor venturi
  • 3mm dust cap
  • 6mm dust cap
  • 16mm dust cap
  • 18mm dust cap

#650303 FX K501 –  5 ports, DLC, Ceramic Bearing, Tungsten Balanced

Quelle: www.fx-engines.com und teamxray

Weitere Links

EBIS Einlaufsystem für Nitro-Motoren bei Warda-Modellbau

PERFORMA P1 NITRO ENGINES

Exclusiv bei Graupner – OS B2103

FX Engines bietet den FX K302 Motor als Combo

FX-Engines – FX K501R – Das Set

#mikanews