Kürzeres Dämpfergehäuse (vorn) für die XB8-Series

Kürzer und somit tiefer, dies ermöglicht das neue Dämpfergehäuse für den Einbau in der Xray XB8-Serie. Das kürzere Dämpfergehäuse und eine tiefere Position an der vorderen Dämpferbrücke soll das Fahrverhalten auf schnellen Strecken verbessern.



Englische Version

New XB8’20 Alu Front Shock Body – 2mm (2)

  • Lower shock bodies by 2mm
  • Fits lower position on shock tower
  • Better for high speed tracks
  • Set of 2pcs
  • More stability
  • Recommended for higher grip tracks
  • Titanium color
  • Swiss 7075 T6 aluminum

Shorter aluminum front shock body for XB8 fits lower position on shock tower and is better for high speed tracks. Allows super fine shock spring preload adjustment.

CNC-machined from premium lightweight 7075 T6 aluminum. The oversized big-bore shocks have an 18.5mm outer diameter and 16.0mm inner diameter, and external fine threading for spring preload adjustment. Must be used with shock tower with two row of shock positions and recommended to use the lower holes. Titanium color. Set of 2.

Precision machined with highest tolerances using premium fully-automatic German CNC-machines.

Fits all XB8 & XB8E

#358126 XB8 Alu Front Shock Body -2mm (2)

Quelle: teamxray

Weitere Links

Aufbaubericht / Wartungsbericht Xray XB8 in „German and English“

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