Picco Micromotori gibt die Einführung ihres neuesten Onroad-Motors bekannt. Angesichts des Erfolgs der R1-Plattform arbeiteten die Picco-Brüder mit ihrem Team zusammen, um die R1-Basis zu entwickeln und das Ergebnis ist u. a. eine große Verbesserung des Leistungsbereichs. Geänderte Zylinderkanäle und das Kurbelwellenkonzept wurden optimiert. Die Kurbelwelle ist weiterhin DLC-beschichtet, während die Bohrung und das Hubverhältnis im Vergleich zu R1 leicht verändert wurden.
Der R2-3518 verfügt immer noch über das neueste Kurbelgehäusedesign des R1, dass eine gute Leistung bei jeder Temperatur bietet und den Flex reduziert. Der Vergaser verfügt über eine Doppelendeinstellung für feinste Einstellungen.
Englische Version
Picco Micromotori is proud to announce the introduction of their latest on-road racing engine. Seen the success of the R1 platform, the Picco brothers worked alongside with their team in order to develop the R1 base and the outcome is a big improvement in order of power band and stability. The flow of fresh charge has been optimized with new cylinder port shaping and a completely new crankshaft design. The shaft remains DLC coated, while the bore and stroke ratio have also been changed slightly compared to the R1.
The R2-3518 still features the latest crankcase design seen on the R1 that provides an improved stiffness and therefore a more stable performance at every temperature, reducing the flex. The crankshaft is treated with a Diamond-Like Coating in order to prevent oxidation and wear of the pin, and works on a rear ceramic Swiss-Made bearing. The carburetor features a double bottom-end adjustment for the finest of tunings.
Quelle: teampicco.com
, , , , , , und Fachhandel.
Weitere Links
#mikanews