XB8 Lenkblock und hinterer Radträger – Graphite

Leichter und zugleich extrem starker Kugelgelenk-Lenkblock für die Vorderachse präsentiert Xray für die XB8 Serie. Gleichzeitig wurden die hinteren Radträger mit dem selben Material ausgestattet. Das Graphitmaterial soll besonders auf holprigen Strecken für ein besseres Fahrgefühl sorgen.

Bei beiden Teilen kommen größere äußere 8x16x5mm Kugellager zum Einsatz, welche für eine bessere Zuverlässigkeit und Lebensdauer sorgen.



Durch das intelligente Design kann derselbe Radträger sowohl auf der linken als auch auf der rechten Seite verwendet werden. Der untere Aufhängungsstift, auf dem der hintere Radträger sitzt, verfügt über 2 Einstellscheiben zur Einstellung des Radstandes.

Englische Version

XB8 PB Steering Block & Rear Upright – LB – Graphite

  • Special graphite composite mixture
  • Ensures free suspension movement in dusty conditions
  • Increases stability
  • Increases cornering speed
  • For high and very high traction tracks
  • Durable
  • Reliable

352244-G XB8’19 PB Composite Steering Block LB – Graphite

Lightweight yet ultra-strong front pivot ball steering block molded from specially formulated graphite composite material. Graphite material offers more responsive feel especially on bumpy tracks. Ensures free suspension movement in dusty conditions. Fits larger outside 8x16x5mm ball-bearings for increased reliability and life-span. Suitable for most track conditions, especially for high- and very-high-traction tracks.

353354-G XB8 Composite Rear Upright LB – Graphite

Lightweight yet ultra-strong rear upright molded from special graphite composite material. Features larger outside 8x16x5mm ball-bearing for increased reliability and life-span. Graphite rear upright is very strong and makes the rear of car very stable, yet is very light taking some load off of the rear suspension. Improves bump absorbing and handling on bumpy tracks.

To extend the set-up alternatives, an additional lower roll-center adjustment position was added. Suitable for most track conditions, especially for medium- and high-traction tracks.

The smart design allows the same upright to be used on both left & right sides. The lower suspension pin on which the rear upright sits features 2 shims for wheelbase adjustment.

The rear upright features integrated geometry adjustments including: camber, upper and lower roll center and wheelbase.

Quelle: teamxray

Weitere Links

Xray XB8E‘19 ist Online

Xray XB8’19 – Die Präsentation

CHASSISFOKUS Xray XB8`2018 – Katja Brammertz

CHASSISFOKUS Mugen MBX8 – CARSTEN KELLER

Chassisfokus Agama A215SV – Burak Kilic

#mikanews