Schumacher Racing Product stellte das Atom 2 GT12 Chassis Kit vor. Der ATOM 2 bringt GT12-Rennen auf die nächste Stufe. Das brandneue Stahlchassis sorgt für einen fantastisch niedrigen Schwerpunkt, der sich hervorragend für maximale Kurvengeschwindigkeiten eignet. Das Slide Pivot System ist ein reibungsarmes Design, das die hintere Traktion maximiert. Trotzdem bietet es einen einfacheren Aufbau und geringen Wartungsaufwand. Der ATOM 2 ist mit einer Reihe weiterer Verbesserungen am Start, Das Fahrzeug gibt es in zwei Versionen.
Einmal in der Stahl-Chassis-Carbonfaser-und der Stahlchassis S2 Version.
- Neu – Stahlchassis mit extrem niedrigem Schwerpunkt und idealer Flexibilität für maximales Fahrverhalten und Kurvenbeweglichkeit
- Neu – Center Pivot Design. Viel einfacher zu bauen und zu warten, mit einem neuen Desig
- Neu – Einstellbare LiPo-Position zur Gewichtsverteilung. (4 gleichmäßig verteilte Optionen)
- Neu – Floating Servohalterung mit Schlitz für eine einfachere Servomontage und einen verbesserten Flex.
- Neu – Einfache Höhenverstellung der Karosserie
- Neu – Einfache Höheneinstellung vorne.
- Neu – Schnelle und einfache LiPo-Montage mit O-Ring-Befestigung.
- Neu – Leichte Pod-Baugruppe für ein gleichmäßigeres, vorhersehbares Fahrverhalten und besseres Handling von Unebenheiten.
- Neu – Leichtgewichtige CNC-Motorhalterungen aus Aluminium mit niedrigem Schwerpunkt
- Neu – höhenverstellbares Heck, einfachere Einstellung und 0,25 mm Höheninkremente.
- Neu – Side Link Design für einfacheren Aufbau und Wartung.
- Neu – Optionale, stark vereinfachte Sturz- und Nachlaufeinstellung vorne.
- Neu – Leichter Frontschaumstoßrammer für eine eine Vielzahl an Karosserien.
- Neu – 64T 48dp Kimbrough Zahnrad als Standard (Optionen erhältlich)
- Neu – Reihe von optionalen farbcodierten vorderen Federn.
- Neu – „Lenkeinschlagsbegrenzung“
- Neu überarbeitete Karosseriemontageposition für verbessertes Handling und Unterstützung der Karosserie.
Zur Webseite: http://www.racing-cars.com/pp/Car%20Showroom/Atom%202.html
K179 – Atom 2 – S2 GT12 Kit
K184 – Atom 2 – C / F GT12 Kit
Englische Version
We are pleased to announce the all new Atom 2 GT12 Chassis Kit.
The ATOM 2 takes GT12 racing to the next level. The all new steel chassis makes for a fantastically low centre of gravity, excellent for maximum cornering speeds. The all new Slide Pivot System is a low friction, bind free design that maximises rear traction. While still offering an easier build and low maintenance. With a host of other refinements from the British Championship winning ATOM, the ATOM 2 is the ‚go to‘ car for GT12 racing.
2 Versions available – Steel Chassis Carbon Fibre Version
All chassis components other than the actual chassis are lightweight carbon fibre.
Steel Chassis S2 Version
All chassis components other than the actual chassis are more durable and cost effective Schumacher developed S2 material.(Carbon fibre version pictured)
- New – Steel chassis providing both an ultra-low Centre of Gravity and ideal flexibility for maximum drivability and cornering agility.
- New – Centre pivot design. Much easier build and maintenance, with a new bind free design.
- New – Adjustable LiPo position for weight distribution tuning. (4 equally spaced options)
- New – Slotted floating servo mount, for easier servo fitment and improved flex.
- New – Easy body shell height adjustment.
- New – Easy front ride height adjustment.
- New – Tweak free and easy LiPo mounting using O-ring fixing.
- New – Lightweight pod assembly for smoother, more predictable drivability and bump handling.
- New – Lightweight Low Centre of Gravity CNC Alloy Motor Mounts
- New – Rear ride height adjusters, easier adjustment and 0.25mm height increments.
- New – Side link design giving easier build process and maintenance. New longer design to reduce length change in roll.
- New – Hub carrier design with improved geometry giving faster cornering with no compromise to drivability.
- New – Ceramic coated kingpins with new layout for silky smooth suspension action.
- New – Optional, much simplified front Camber and Caster adjustment.
- New – Lightweight front foam bumper supporting wider and modern range of bodies.
- New – 64T 48dp Kimbrough high efficiency spur as standard (options available)
- New – Range Of optional colour coded front springs.
- New – Steering lock stops to accurately control the inside wheel lock.
- New – Revised Body Mounting position for Improved Handling and body shell support.
- New – Thread insert design making work on the car much quicker and simpler.
Dedicated Atom 2 webpage here – http://www.racing-cars.com/pp/Car%20Showroom/Atom%202.html
Pre-orders being taken – Due end of September.
Quelle: Schumacher Racing und CS-SHOP
Weitere Links
#mikanews