Serpents neues Project 4-X ist in der letzten Entwicklungsphase und soll im August 2016 fertig zur Auslieferung sein. Vom 23.-28.August 2016 findet dann auch die IFMAR-WM in der Klasse TC 1/10 in Peking / China statt. Genau zu diesem Zeitpunkt ist für den 4-X der Verkaufsstart geplant. Bis dahin gibt es noch einiges zu tun.
Serpent Designer David Ehrbar und Serpent können es bis zur Auslieferung kaum erwarten und haben nun ein paar Details und Bilder freigegeben.
Features
- Pivot-Ball Aufhängung vorne und hinten
- Aufhängungsteile kompatible vorn / hinten
- neue Stoßdämpfer
- neue Anlenkung der Stroßdämpfer
- sehr niedriger Schwerpunkt
- schnelle Änderung der Dämpfung
- einfache und schneller Wechsel der Differenziale möglich
- viele Einstellmöglichkeiten
- und vieles seht ihr Anhand der Bilder.
Demnächst wird es weitere Informationen von dem Projekt von David Ehrbar, dem Designer dieses revolutionären Konzeptes im Detail geben und wie er zu diesem Ergebnis kam.
Die gezeigten Bilder können von der späteren Version des neuen Fahrzeuges abweichen. Serpent testet und entwickelt bis zur Auslieferung im August weiter, so die Info von Serpent.
Ende Juni 2016 werden Wilck und Ehrbar das Projekt 4-X Fahrzeug wieder beim ETS-Rennen einsetzen. Dort könnt ihr euch vor Ort das Fahrzeug ansehen und im Einsatz auf der Strecke sehen.
Der Serpent Eryx 411 4.0 bleibt auch in einem Alu und Carbon-Chassis-Version weiter im Programm.
Englische Version
Serpents brandnew and revolutionary, innovative 1/10
Touringcar is in its last stage of development and testing, and is planned to be released in august 2016, in time for the World Championship in Beijing/China.
Serpent designer David Ehrbar and Serpent are very proud to be able to release this new car to the market soon.
Key features
- Completely new suspension design system with pullrods and ballraced rockers
- Seperation of the roll and the heave damping, so these can be set-up separately
- Very low centre of gravity
- Front and rear end share almost all parts
- Inversed steering system for better control over Ackermann angle
- Quick access and change of the damper units
- Fast and easy one-screw ride height adjustment
- Fast and easy spool and diff removal
- New spool with blades and new gear differential
- RRS system standard
Team Serpent has bene using the Project 4-X car for over a year now and continued to develop this very new concept. In the last ETS Viktor Wilck was able to take 6th spot overall in modified and showed very good speed and consistency.
In next stages of the introduction (video, text and images) David Ehrbar, the designer of this revolutionary concept, will explain the concepts in more details and the different development stages he went through.
As the car is so new and different, Serpent will spend even more time to prepare information on assembly, set-up and maintenance of the Project 4-X car, in text, images and video, to help you to learn and understand the concept and unleash its full potential faster. Although at first the Project 4-X car looks a bit complicated, after some explaining, you will soon understand it’s actually quite simple and really easy to work with. But the main advantage is that it is very easy to drive and at the same time lightning fast.
Although the car has matured a lot during the last months, Serpent is still working hard to eliminate all issues that come up during the final stages of testing.
The images shown are still of the preproduction car and the colors of anodizing are not yet final. Also a number of parts are still being improved.
End june Wilck and Ehrbar will race the Project 4-X car again in at the ETS race ( for which they practice in Luxembourg again this weekend).
The Serpent Eryx 411 4.0 remains available as well in a alu and carbon chassis version, for drivers that prefer a more standard racing car.
Quelle: Team Serpent
Weitere Links
- Chassisfokus XRAY T4 2016 Tim Wahl
- Chassisfokus Kyosho TF-7 Tim Benson
- Chassisfokus Awesomatix A800 Fabian Ehrhardt
- Chassisfokus Schumacher Mi5 Evo Tobias Seidl
- Chassisfokus Schumacher Mi6 – Tobias Seidl
- Chassisfokus Hotbodies Pro 5 Ingo Herschbach
- Chassisfokus XRAY T4 2016 Max Unterweger
- Chassisfokus Awesomatix A800A Tony Streit
- Chassisfokus Team Durango DETC 410 Michael Spiering
- Chassisfokus Yokomo BD7 2014 Lucas Fischer
- Chassisfokus Tamiya TRF 419 Robert Patrzek
- Chassisfokus VBC D08 Tobias Mann
- Chassisfokus ARC R10 2015 Daniel Pöhlmann
- Chassisfokus Team C TC10 2015 Enrico Jung
- Chassisfokus Tamiya TB Evo6 Exotek Holger Schmidt
- Chassisfokus Awesomatix A700 Evo2 Tony Streit
- Chassisfokus Team Magic E4RS3 Plus Michael Kammer
- Chassisfokus Yokomo BD7 2016 Lucas Fischer
- Chassisfokus Team Associated TC7 Alex Piperato
Der neue 1/10 Tourenwagen TC7 von Team Associated kommt nach Europa
https://mikanews.de/2016/05/14/chassisfokus-vbc-wildfire-d08-yannic-pruemper/