XRAY RX8E – Elektrischer Achter

Von Xray gibt es den RX8 in der aktuellen Version auch als Elektro für die neue Saison. Mehr Infos und die komplette Präsentation gibt es bei Xray auf der Seite.



2019 All-new Features.
  • All-new narrower chassis with new rear end geometry improves traction
  • All-new lower rear suspension holders shift the rear arms 2.5mm inward for improved geometry
  • All-new steel extension plates for the rear suspension arms update the shock mounting geometry to work with the new narrow inner pivot location
  • All-new rear shock tower and upper arm holders to work with narrower rear bulkhead positions
  • New extended rear steel turnbuckles and upper ball joints to work with new narrow rear end
  • New longer rear pivot balls combined with the narrower inner pivot location update the rear suspension geometry for improved traction
  • All-new rear solid axle shaft and composite pulley for the new narrow rear end configuration
  • All-new front and rear bulkheads redesigned to work with new composite anti-roll bar bushings to extend the life of the bulkheads and eliminate unwanted play
  • All-new anti-roll bar adapters with less play
  • All-new front and rear wire anti-roll bars


Hier findet ihr die Präsentation des XRAY RX8E auf:  https://teamxray.com/rx8e/2/en/

Quelle: teamxray

Weitere Links

Xray RX8 – Der neue Racer

Messing-Gewichte für den Xray RX8

Serpent Viper 988 im Test von Benjamin Schleich

#mikanews