Serpent Spyder SRX2 MidHybrid 1/10 2WD Buggy kommt

Demnächst wird der neue Spyder SRX2 MidHybrid 1/10 2WD Buggy von Serpent offiziell vorgestellt. Serpent hat eine neue Version des Spyder SRX2 Buggy entwickelt mit der BezeichnungMidHybrid“. Diese Version ist für für Astro / Teppich-Rennen, aber auch für Lehm geeignet. Quasi zwei in einem!

Entworfen durch den Weltmeister Billy Easton, USA

Neumann: Vize-Europameister 2016, Spanien

Ein paar Details des Spyder SRX2 MH, die bereits veröffentlich worden:

  • eloxiertes 7075 T6 Aluminium-Chassis –  separate Aluminium-Kick-up-Platte (Kohlefaser-Chassis optional erhältlich)

Das Kit enthält 2 Getriebe zur Auswahl:
3-Gang-Getriebe LMT
3 Gangschaltung MHT

  • Kugeldifferenzial
  • Stoßdämpfer können vor und hinter den Dämpferbrücken montiert werden
  • Neue Kohlefaserakkubefestigung / Chassis Versteifung
  • Neue Karosserie

Weitere Infos und Bilder folgen. Ende Oktober 2016 wird die Auslieferung erfolgen.

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Englische Version

[ Serpent News ] New Spyder SRX2 MidHybrid 1/10 2wd buggy coming

Serpent is about to release a new version of the Spyder SRX2 buggy. Its called the MidHybrid. This version is the solution for both astro/carpet racing as well as clay or dirt. This new Spyder SRX2 MH can handle it all, a true all in one.

LMT low -medium – traction: use the 3-gear standing transmission
MHT medium high traction: use the 3-gear laydown transmission

Designed by World Champion Billy Easton, USA

Neumann: Vice European Champion 2016, Spain

The Spyder SRX2 MH main features:

anodised 7075 T6 aluminium chassis 2mm with a seperate aluminium kick-up plate ( so also a carbon fibre chassis can be fitted as optional )

Composite chassis guards combined with battery-holders

The kit includes 2 transmission to choose from :
3-gear standing transmission LMT
3 gear laydown transmission MHT

Strong and durable ball differential

Big bore shocks and durable composite shocktowers; rear shocks can be mounted front and rear of arms

New carbon batteryplate / chassis stiffener

Prooven front and rear suspension

New SRX2 MH bodyshell

Optional:
The 4-gear standing and the 4-gear laydown transmission also fit the same car, so basically 4 layouts to choose from. The standing transmissions allow the battery to be mounted inline or across. A truly versatile platform.

Serpent also introduces upgrade sets for all transmission and for the alu chassis-set, which are shipping already now ! More info and images on 18th of october.

The full info and websites to follow around 20 october. Cars will ship last week october.

Bezugsquelle:  mikanews_raceshopstefan_klein_kleinkram_logo, Fachhandel
Quelle: Serpent
Seine Konkurrenten im 2WD Bereich sind:
Weitere Links

XRAY XB2C’17 – Infos online

VBC Firebolt DM2 1/10 2WD Offroad Buggy Kit

Durango DEX210V3 – Team Durango präsentiert den neuen 2WD

NEUHEIT! RC10B6 and RC10B6D Team Kits!

Das Geheimnis ist gelüftet – Einzelheiten zum XRAY XB2

Serpent Project 4X – Bilder und Details